چکیده وصیت‌نامه شهید سلیمانی
کد خبر: 4025860
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
سردار نقدی تشریح کرد؛

چکیده وصیت‌نامه شهید سلیمانی

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواندن وصیت‌نامه شهید سلیمانی را در راستای شناخت این شهید ضروری دانست و گفت: چکیده وصیت‌نامه شهید سلیمانی، اطاعت از خداوند و ولی‌فقیه است.

سردار نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه

به گزارش ایکنا از هرمزگان، سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز، 13 دی‌ماه، در آیین گرامیداشت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس که با حضور پیکر 3 شهید گمنام برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه(س)، اظهار کرد: سردار سلیمانی در مکتب حضرت زهرا(س) پرورش یافت و بسیاری از افراد همچون مادری جوان از دست داده برای این شهید والامقام می‌گریند.

وی تصریح کرد: سرداران و بزرگان فراوانی وجود داشتند که در میدان نبرد به شهادت رسیدند اما با شهادت ایشان جهان اسلام غمگین و تشییع‌جنازه ده‌ها میلیونی مردم تشکیل شد که این شهیدان را با امواجی از اشک و بغض تشییع کردند و این واقعه در تاریخ بی‌نظیر است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: تشییع باشکوهی در ایران و عراق برای سردار سلیمانی و ابوالمهدی برگزار شد و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در این زمینه فرمودند کسی که برای رضای خدا کار کند خداوند او را عزیز و بزرگ می‌کند؛ یکی جان خود را و یکی آبرویش را می‌دهد و یادش را تا ابد زنده نگه می‌دارد.

نقدی اضافه کرد: قله فداکاری، بذر آبرو و اسوه تمامی آزادی خواهان جهان در طول تاریخ حضرت سیدالشهدا(ع) است؛ آنجایی که می‌خواستند به سمت کربلا حرکت کنند و همه از نزدیکان تا مخالفانشان می‌گفتند که غلط است و نباید بروید. مسئولان برجسته کشور رئیس‌جمهور وقت، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام وقت و.‌.. در زمان شهادت سردار دل‌ها در تریبون‌های علنی و صریح، حضور در سوریه را دفاع از دیکتاتوری، خطا، انحراف و اشتباه می‌دانستند.

وی ادامه داد: نمی‌شود در آن جبهه‌ای که تمام سیاسیون و نظامیان می‌گویند غلط و شکست است، پای گذاشت مگر برای رضای خداوند و امر ولایت که در این میان اخلاص فرد را نشان می‌دهد. سردار سلیمانی سال‌ها در مبارزه با فساد و مستکبرین، در دوران انقلاب، دفاع مقدس و بعد از آن همه هستی خود را در طبق اخلاص نهاده و در جبهه مقاومت مانند امام حسین(ع) آبروی خودش را گذاشت.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: در جبهه‌های مقاومت باید در فرودگاهی فرود آمد که دور تا دور آن را تکفیری‌ها گرفته‌اند و باید از آن‌ها عبور کرد و به میدان جنگ رسید. وقتی سردار دل‌ها دید که سوریه اشغال شده و تا نزدیکی کربلا رسیده و همه وحشت زده‌اند، تنها برای رضای خداوند بود که به آنجا رفت. خداوند پاسخ اخلاص و آبرو گذاشتن را پیروزی‌هایی قرار داد که همه می‌گفتند چیزی جز شکست نمی‌شود. این‌ها ثمره اخلاص بوده و با هیچ حساب و کتاب و نقشه نظامی امکان‌پذیر نبود.

نقدی بیان کرد: می‌توان درس بزرگی از سیدالشهدا(ع) گرفت که وقتی برای رضای خداوند و ولایت کاری انجام دهیم، هر چه پیش بیاید خوب است. مانند سردار سلیمانی که ثمره اخلاصش، پیروزی‌های بزرگ و محبوبیت در دل و جان مردم بود.

وی اظهار کرد: موجی از عواطف و احساسات با شهادت سردار دل‌ها به راه افتاد و این اول راه است. چراکه راه او را باید با شناخت اهداف و ادامه دادن مأموریت‌هایش به پایان رساند. پایان دادن مأموریت این سردار بزرگ‌ترین انتقام از دشمنان است. نباید تنها عواطف و احساساتمان برای شهید سلیمانی باشد، بلکه باید او را بشناسیم و راه و مأموریت او را ادامه دهیم و شناخت شهید سلیمانی از طریق خواندن وصیت‌نامه این شهید بزرگوار به دست می‌آید.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: وصیت‌نامه سردار دل‌ها دارای ابعاد گوناگونی است که درس‌های فراوانی می‌توان از آن گرفت. از مسائل عبادی، احساسی، سیاسی، احترام به خانواده شهدا، اهل بیت(ع) همه و همه در وصیت‌نامه این شهید بزرگوار وجود دارد. اگر بخواهیم وصیت‌نامه و راه شهید سلیمانی را چکیده و فشرده کنیم اطاعت از خداوند و ولی‌فقیه است.

انتهای پیام
captcha