دنیا در چشم حاج قاسم حقیر بود / دلدادگان سردار سلیمانی به وسعت پنج قاره است
کد خبر: 4025862
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
سردار ابومهدی:

دنیا در چشم حاج قاسم حقیر بود / دلدادگان سردار سلیمانی به وسعت پنج قاره است

سردار ابومهدی، همزم شهید سلیمانی و یکی از فرماندهان جبهه مقاومت اظهار کرد: کوچک بودن دنیا در چشم حاج قاسم نتیجه مبارزه با نفس بود. اگر مقام معظم رهبری به شهید لقب رفیق می‌دهند به این علت است که دنیا در چشمش حقیر و از مطرح شدن گریزان بود.

سردار ابومهدی، همرزم شهید سلیمانی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار ابومهدی، همرزم شهید سلیمانی و یکی از فرماندهان جبهه مقاومت، امروز، 13 دی در مراسم دومین سالروز شهادت شهید سلیمانی که در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد، تفکر حاج قاسم را مکتبی تربیتی و انسان‌ساز توصیف کرد و افزود: این شهید با اعمال و رفتار بی‌نظیر فرماندهانی را تربیت کرد که در اقصی نقاط جهان مدافع و حافظ انقلاب و اسلام هستند.

وی به شناخت و آشنایی همه ملت‌ها از شهید سلیمانی اشاره و اظهار کرد: حاج قاسم دلدادگانی به وسعت پنج قاره دارد و فقط متعلق به ملت ایران و محور مقاومت در منطقه نیست. ایشان فردی است که در میدان نبرد خدا را لمس کرده و در پرتو ایمان به خدا انسانی دین‌مدار بود و زمانی که دین به جان او نیاز داشت دریغ نمی‌کرد و در نهایت به آرزوی خود رسید.

ابومهدی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شهید سلیمانی استناد با اشاره به دو شاخصه مهم اخلاص و صداقت، بیان کرد: اعتقاد راسخ این شهید به خداوند متعال یکی از عوامل زمینه‌ساز این درجه از اخلاص است. سردار همواره اعتقاد داشت جز ذات اقدس احدیت هیچ مؤثری در دنیا وجود ندارد و این مبانی اعتقادی در رفتارش کاملاً واضح بود.

وی به جراحت‌های وارده بر سردار سلیمانی در دوران دفاع مقدس نیز اشاره و ادامه داد: با وجود اینکه درد جسمانی داشت، اما هم‌درد امت اسلام و مظلومان جهان بود. ایشان در میدان نبرد متشرع بود و بر رعایت حدود و احکام شرعی بسیار تأکید داشت و احتیاط می‌کرد تا به اموال مردم کوچکترین آسیب وارد نشود. به برکت مدیریت مخلصانه و اخلاق‌مدارانه حاج قاسم سرمایه‌ای در کشور سوریه ایجاد شده است که مردم معترف هستند هرجا رزمندگان جبهه مقاومت باشند آرامش نیز همان‌جا خواهد بود.

این فرمانده جبهه مقاومت ولایت‌مداری را از دیگر عوامل زمینه‌ساز اخلاص در وجود حاج قاسم برشمرد و با بیان اینکه این شهید ولایت را خیمه اصلی تلقی می‌کرد، ادامه داد: سردار سلیمانی همواره پیروی از ولایت را به همگان به ویژه نوجوانان و جوانان سفارش می‌کرد و خود هیچگاه حتی یک قدم بدون امر ولایت‌فقیه برنداشت و اعتقادش بر این بود که حضور رزمندگان در این منطقه بر مبنای عقل و شرع است و به امر ولایت پای در صحنه نبرد گذارده است.

وی تیزهوشی، مشورت با دیگران و روشن‌ضمیر بودن را از دیگر شاخصه‌های رفتاری و از رموز تجلی اخلاص در وجود حاج قاسم دانست و افزود: جهاد با نفس از دیگر خصوصیات بارز این شهید است. کوچک بودن دنیا در چشم حاج قاسم نتیجه مبارزه با نفس بود. اگر مقام معظم رهبری به شهید لقب رفیق می‌دهند به این علت است که دنیا در چشمش حقیر و از مطرح شدن گریزان بود.

ابومهدی ادامه داد: شهید سلیمانی در عین جدیت و قاطعیت در کار بسیار متواضع و مهربان بود، ابراز محبت او باعث شده بود یکی از افسران رژیم بعث عراق که پس از دوران دفاع مقدس در جبهه داعش قرار گرفته بود به جبهه حق بپیوندد و در سن 85 سالگی به شهادت رسد. حرکت جهادی ایشان را نباید هیچگاه از یاد برد، او از تمام موانع و بروکراسی‌های اداری عبور کرد و توانست ملل مختلف را به میدان نبرد با کفر دعوت و لشکری ایجاد کند که به امید خداوند متعال زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی(عج) باشد.

وی اضافه کرد: چتر محبت حاج قاسم همه را شامل می‌شد و ابراز محبت و احساسات ایشان به خانواده شهدا به ویژه مادران ویژه بود و در مصاحبت با فرزندان شهدا می‌گفت از صدای فرزندان شهدا همچون صوت قرآن لذت می‌برم. همچنین آینده‌نگری، خدمت بی‌منت، مدیریت اخلاص‌مدارانه، وقف عمر برای انقلاب از دیگر مؤلفه‌های رفتاری حاج قاسم است.

این فرمانده جبهه مقاومت در پایان ضرورت پرداختن به مکتب و تفکر حاج قاسم را مورد تأکید قرار داد و گفت: مدرسه درس‌آموز مکتب شهید سلیمانی در مقابل خودنمایی می کند و باید خودمان را با مقیاس‌های که مدنظر ایشان بود مقایسه کنیم. تفکر سردار حجت را بر مسئولان، ملت و ما تمام کرده است. چراکه با تأسی به این مکتب باید زمینه‌ساز ظهور حضرت ولیعصر(ع) باشیم.

انتهای پیام
captcha