دومین همایش استانی «شعر مقاومت و پایداری» در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4026410
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶

دومین همایش استانی «شعر مقاومت و پایداری» در کرمان برگزار شد

دومین همایش شعر «آسمانی‌ترین پرواز» به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به‌صورت استانی با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی شهر کرمان و شعرای پیشکسوت و مطرح استان برگزار شد.

محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی ارشاد کرمان، شامگاه سه‌شنبه 14 دی‌ماه، دومین همایش استانی شعر مقاومت و پایداری با عنوان آسمانی‌ترین پرواز، به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به صورت استانی با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل و جمعی از شاعران سراسر استان در کرمان برگزار شد.

محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری با محوریت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: تلاش کردیم برنامه‌های متعدد و متنوعی با معرفی زندگی، تفکر و مکتب سردار سلیمانی برگزار کنیم.

وی ادامه داد: یکی از اولین برنامه‌ها در این زمینه، برپایی محفل شعری با عنوان «نگین سلیمانی» بود که با حضور شاعران مطرح کشور در جوار آرامگاه این شهید والامقام، همزمان با هفتمین روز شهادت سردار و قهرمان بزرگ ایران «سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی»، برگزار شد.

علیزاده افزود: پس از آن نیز رویدادهای فرهنگی و هنری از سوی این اداره کل پیوسته در جریان بوده است و در این زمینه مشارکت و میدان‌داری اهالی فرهنگ و هنر استان بسیار قابل تقدیر و ستایش است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: وظیفه ما به عنوان فعالان و مدیران عرصه فرهنگ و هنر روشن است. ما باید با استفاده از همه ابزار و امکانات تلاش کنیم تفکر، دیدگاه و اندیشه‌ی الگویی همچون شهید سلیمانی را در قالب رویدادها، برنامه‌ها و آثار فرهنگی و هنری به آحاد مردم داخل و خارج از ایران اسلامی معرفی کنیم.

علیزاده گفت: زندگی مردانی چون سردار سلیمانی زوایای ظرایف و ناگفته‌های فراوانی دارد که به دلایل مختلف در زمان حیاتشان کمتر به آن‌ها پرداخته می‌شود اما اکنون لازم است هر چه در توان داریم در معرفی این الگوی واقعی آزادی خواهی، به سراسر جهان انجام دهیم.

در ادامه این همایش شاعرانی از شهرهای مختلف استان به قرائت اشعار خود با محوریت و یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداختند و در پایان از 24 شاعر برگزیده این همایش بر اساس آرای هیئت داوران، با اهدا لوح تقدیر و تندیس همایش تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha