شهید سلیمانی زنده‌تر از سردار سلیمانی است
کد خبر: 4026643
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱
مدیرکل ارشاد لرستان:

شهید سلیمانی زنده‌تر از سردار سلیمانی است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: آمریکا و اسرائیل فکر کردند که با حذف فیزیکی سردار، مکتب مقاومت را زمین‌گیر می‌کنند اما امروز به برکت خون سردار سلیمانی، این مکتب بیش از زمان حیات این شهید عزیز در حال رشد و توسعه است.

احمدحسین فتایی، مدیرکل ارشاد لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، ویژه‌برنامه دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی تحت عنوان «مرد میدان» چهارشنبه، ۱۵ دی با حضور علاقه‌مندان به مکتب ایثار و شهادت و جبهه مقاومت و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم‌آباد برگزار شد. 

احمدحسین فتایی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این برنامه که به همت معاونت فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد، ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س)، گفت: سال گذشته و در اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، ویژه‌برنامه «سردار دلها » را در ۲۷ رشته فرهنگی و هنری برگزار کردیم که به‌عنوان برنامه شاخص وزارتی شناخته شد.

وی افزود: پس از برگزاری موفق این برنامه تصمیم گرفتیم که در راستای تبیین فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت طی یک سال پیش‌رو تا دومین سالگرد شهادت سردار، چهار فصل برنامه تحت عنوان «راه سلیمانی» برگزار شود که فصل اول آن همزمان با آزادسازی خرمشهر با عنوان «نخل و بلوط»، فصل دوم همزمان با هفته دفاع مقدس با عنوان «مشق شیدایی»، فصل سوم در هفته بسیج و با حضور نماینده لرستان در مجلس خبرگان رهبری با عنوان «علمداران» و فصل چهارم آن امروز با عنوان «مرد میدان» برگزار شود تا با بهره‌گیری از زبان هنر بتوانیم بخشی از دِین خود به شهید مقاومت حاج قاسم سلیمانی را ادا کرده باشیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر این چهار برنامه، همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوعی در شهرستان‌های استان برگزار شد که از آن جمله می‌توان به همایش شعر در پلدختر، سوگواره چمری در دلفان، سوگواره مور در رومشگان و رویدادهای موشن‌گرافیک و هنرهای تجسمی، شعر خوانی و نمایشنامه‌خوانی در شهرستان های استان اشاره کرد. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی زنده‌تر از سردار سلیمانی است، افزود: آمریکا و اسرائیل فکر کردند که با حذف فیزیکی سردار، مکتب مقاومت را زمین‌گیر می‌کنند اما امروز به برکت خون سردار سلیمانی، این مکتب بیش از زمان حیات این شهید عزیز در حال رشد و توسعه است.

فتایی گفت: سردار سلیمانی و هم‌رزمانش موجبات وحدت و همدلی کشورهای مسلمان منطقه را فراهم آوردند و امروز عاشقان مکتب مقاومت در سرتاسر منطقه بر انتقام خون حاج قاسم عزیز و ابومهدی‌المهندس تاکید دارند.

وی در پایان اظهار کرد: مکتب شهید سلیمانی ادامه‌دهنده راه کربلا و امام حسین(ع) است و انشاءالله تا ظهور حضرت قائم(عج ) ادامه خواهد داشت.  

انتهای پیام
captcha