دومین همایش «اقوام و ادیان در مکتب سردار شهید سلیمانی» در ارومیه برگزار شد
کد خبر: 4026687
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶

دومین همایش «اقوام و ادیان در مکتب سردار شهید سلیمانی» در ارومیه برگزار شد

دومین همایش «اقوام و ادیان در مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» به همت موسسه طلایه‌داران پژوهش و با حضور اقشار مختلف مردم در ارومیه برگزار شد.

سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، ۱۵ دی ماه، در دومین همایش «اقوام و ادیان در مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» که به همت موسسه طلایه‌داران پژوهش آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار کرد: سردار سلیمانی همه شایستگی‌هایی را که از خود نشان داد را مدیون اسلام و انقلاب بوده و اگر دین و آموخته‌های انقلاب در وجود سردار سلیمانی نبود هرگز به چنین جایگاه و مقامی نمی‌رسید.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم انسان‌ها را داری فضیلت و کرامت معرفی می‌کند، و در دیدگاه اسلام، انسان به‌عنوان بشر دارای کرامت است و سردار سلیمانی نسبت به انسان‌ها این دیدگاه را داشت و به کرامت انسان‌ها فارغ از دین، قوم، مذهب، نژاد و رنگ احترام می‌گذاشت.

حجت‌الاسلام قریشی بیان کرد: اسلام به همه مجموعه بشریت نگاه احترام‌آمیز و ارزشمند دارد و امام علی (ع) وقتی مالک اشتر را به مصر می‌فرستاد به او توصیه کرد به همه مردم به یک اندازه محبت داشته باشد و سردار سلیمانی هم تربیت شده این مکتب بود که تاثیر این مکتب را به‌صورت عملی در جامعه پیاده کرد.

وی ادامه داد: اسلام وظیفه مسلمان را دفاع از همه مظلومین می‌داند و حتی اگر غیر مسلمان هم تحت سلطه باشد باید جان خودمان را برای نجات او بدهیم و برای سردار سلیمانی فرقی بین مسلمین و مسیحیت نبود و به همه کمک می‌کرد.

وی گفت: سردار سلیمانی فقط برای شیعه و یا اسلام نیست بلکه به‌عنوان یک شخصیت بین‌المللی الگوی و متعلق به همه بشریت است.

امام‌جمعه ارومیه تصریح کرد: دشمنان اسلام به‌خاطر از بین بردن تفکر و الگو بودن سردار او را ترور کردند ولی افکار و عقاید سردار سلیمانی بیش از پیش در جهان منتشر شد و اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر باید این را به همه دنیا معرفی کنند.

انتهای پیام
captcha