اوج گرفتن اختلافات اروپا و رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4027229
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲

اوج گرفتن اختلافات اروپا و رژیم صهیونیستی

شدت گرفتن اقدامات شهرک‌نشینان صهیونیست و افزایش شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی منجر به بروز اختلافات شدیدی میان این رژیم و اتحادیه اروپا شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از تی ار تی عربی، رسانه‌های عبری از اوج گرفتن اختلافات بین رژیم صهیونیستی و اروپا پس از اعتراض اروپایی‌ها به خشونت شهرک‌نشینان اسرائیلی خبر داده‌اند.

این اختلاف پس از آن آغاز شد که دیپلمات‌های اروپایی  اعتراض رسمی مشترکی را علیه اقدامات شهرک‌نشینان صهیونیست به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی تسلیم کردند.

پایگاه خبری اسرائیل والا، خبر داده است: این اختلاف پس از مراجعه دیپلمات‌های اروپایی به وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی و اعتراض رسمی به اقدامات شهرک‌نشینان صهیونیست و شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بالا گرفت.   

در ادامه بیان شده است: دیپلمات‌ها و سفرای 16 کشور اروپایی حدود دو هفته به وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در قدس غربی رفته و برای بررسی وضعیت کرانه باختری با الیزا بن نون، رئیس اداره اروپایی وزارت امور خارجه اسرائیل دیدار کردند.

از سه دیپلمات اروپایی و اسرائیلی حاضر در این دیدار نقل شده است: این دیدار بسیار پرتنش بوده است.

وب سایت والا خبر داده است: نمایندگان کشورهای اروپایی به رهبری انگلیس در این نشست عمدتاً برای ارائه اعتراض رسمی مشترک علیه خشونت شهرک‌نشینان علیه فلسطینیان در کرانه باختری حضور داشتند.

در ادامه گزارش آمده است: هنگامی که دیپلمات‌های اروپایی برای دیدار با بن نون که قبلاً سمت سفیر اسرائیل در پاریس را بر عهده داشت، وارد دفتر وی شدند، به طیف گسترده‌ای از موضوعات مانند خشونت شهرک‌نشینان و شهرک‌سازی در قدس شرقی و همچنین وضعیت منطقه C در کرانه باختری اشاره کردند.

وب سایت والا خبر داده است: بن نون در واکنش به اعتراض دیپلمات‌های اروپایی پاسخ بسیار تندی به آن‌ها داده و آن‌ها را متهم به دشمنی با اسرائیل کرد. علاوه بر این ذکر شده است که این دیدار در ادامه به تنش منجر شده و تلاش دیپلمات‌های اروپایی برای آرام‌تر کردن جلسه تأثیری نداشته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز در این باره تصریح کرده است: گفت‌وگو با اروپایی‌ها در مورد موضوعات مختلف از جمله تقویت همکاری‌ها ادامه دارد، اما اختلافاتی نیز وجود دارد.

کشورهای اروپایی اخیراً به خشونت شهرک‌نشینان علیه فلسطینیان در کرانه باختری و  توسعه شهرک‌سازی‌های اسرائیل، اعتراض کرده‌اند.

کشورهای اروپایی از رژیم صهیونیستی می‌خواهند ساخت هزاران واحد مسکونی در قدس اشغالی را متوقف کند، چرا که این اقدام راه‌حل دو کشوری را از بین می‌برد، با این حال این صهیونیست‌ها همچنان در حال توسعه شهرک‌سازی خود در اراضی فلسطینی هستند.

انتهای پیام
captcha