راه قدم گذاشتن در مسیر حاج قاسم سلیمانی برخورداری از تقواست
کد خبر: 4027787
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
سردار نقدی:

راه قدم گذاشتن در مسیر حاج قاسم سلیمانی برخورداری از تقواست

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم وعده داده است که شناخت حق و باطل و تمیز بین این دو مقوله را به کسانی عطا می‌کند که تقوا پیشه کنند، گفت: راه قدم‌ گذاشتن در مسیر حاج قاسم سلیمانی، تقواست.

راه قدم گذاشتن در مسیر حاج قاسم سلیمانی، تقوا استبه گزارش ایکنا، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از محبوب‌ترین چهره‌های انقلاب اسلامی و نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی شناخته می‌شود. این شهید والامقام هرگز فکری جز حرکت برای عزت اسلام و مظلومان جهان در سر نداشت و زندگی خود را صرف مبارزه با ظالمان کرد و همواره نگاهش به افق نگاه مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی دوخته بود. این شهید سرافراز سپاه اسلام نماد کامل و نمونه بارز ولایت‌پذریری و ولایتمداری بود که این مسئله الگویی برای مردم و مسئولان کشور است.

سردار شهید سلیمانی مصداق بارز این آیه نورانی از قرآن کریم بود که «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا؛‌ از ميان مؤمنان مردانى‏ هستند كه به آنچه با خدا عهد بستند، صادقانه وفا كردند. برخى از آنان به شهادت رسيدند و برخى از آن‌ها در (همين) انتظارند و (هرگز عقيده خود را) تبديل نكردند».

سردار سلیمانی که خود روزی از مالک اشتر این‌چنین روایت می‌کرد که «چرا وقتی شخصیتی مثل مالک شهید می‌شود، اینقدر امیرالمؤمنین متأثر می شود؟ وقتی مالک شهید شد و خبر مالک را شنید، فرمود: «هل موجود کمالک؟» می‌شود مثل او را پیدا کرد؟ هل قامت النّساء عن مثل مالک؟ امکان دارد زن‌ها کسی مثل مالک را متولد کنند؟ و اللّه لیهدن موتک عالما و لیفرحن عالما، به خدا قسم مرگ تو یک عالم را ویران کرد و یک عالم را خوشحال کرد. عالم علی را ویران کرد و عالم معاویه را خوشحال کرد. این تأثیر انسان‌های فداکار است»، خود نیز آخرالامر مالک‌گونه در مسیر ولایت به شهادت رسید و به ملکوت اعلی پیوست.

سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌و‌گو با ایکنا، با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های بارز زندگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، ولایت‌پذیری و ولایتمداری این شهید بزرگوار بود، در رابطه با الگوبرداری مردم و مسئولان برای حرکت در این مسیر اظهار کرد: تعبد خدا راهی است که مسیر را به همگان نشان می‌دهد و می‌توانند در راه حق و عدالت و ولایت گام بردارند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: چنانچه همه ما توفیق داشته باشیم و تقوای الهی پیشه کنیم، خداوند منان نیز این‌چنین وعده داده است که «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَتَّقُوا اللَّهَ يَجْعَلْ لَكُمْ فُرْقَانًا؛ اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد اگر از خدا پروا داريد براى شما (نيروى) تشخيص (حق از باطل) قرار مى‌دهد».

سردار نقدی در پایان سخنان خود تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم وعده داده است که شناخت حق و باطل و تمیز بین این دو مقوله را به کسانی عطا می‌کند که تقوا پیشه کنند. بنابراین، راه قدم‌ گذاشتن در مسیر حاج قاسم سلیمانی، تقواست.

انتهای پیام
captcha