دوری حوزه از انقلاب همان انزوای دین از جامعه است
کد خبر: 4028462
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی:

دوری حوزه از انقلاب همان انزوای دین از جامعه است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: انزوای حوزه از انقلاب همان انزوای دین از جامعه است؛ دین برنامه زندگی بشر در امور مادی و معنوی است که خالق بشر در جهان تکوین تشریع فرموده است و مسئولیت دین اداره جامعه بشری، سعادتمندی افراد جامعه و حرکت آن‌ها به‌سوی کمال است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی، شب گذشته، ۲۳ دی‌ماه در دوازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  و علمای بلاد کشور با اشاره به اینکه سرمایه‌های عظیمی در کشور همواره درصدد توسعه دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه بوده است، گفت: دولت کنونی که دولتی مردمی است و انگیزه‌های فراوانی دارد باید به‌صورت وسیع و‌ عمیق حوزه و دانشگاه را برای حل معضلات جامعه به‌کار بگیرد و انواع و اقسام مسائل زندگی دنیوی و اخروی جامعه را حل کند.

وی گفت: انسان موجودی است که باید هر کاری را با علم داشتن به آن موضوع انجام دهد؛ سرمایه‌های عظیمی در کشور همواره درصدد توسعه دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه بوده است، با وجود اینکه رسالت منابع و مجامع علمی موجود در حوزه و دانشگاه این است که مشکلات جامعه که شامل مشکلات دولت و مردم می‌شود را متناسب با دانش حل کند، اما در سال‌های اخیر دولت‌هایی آمدند و رفتند که از سرمایه دانشگاه‌ها و حوزه ها استفاده و بهره لازم را نبردند.

وی افزود: دولت باید همواره از انواع علومی که در دانشگاه‌ها وجود دارد استفاده کند تا دانشجویان به دانش خود در جهت تأثیرگذاری دلگرم شوند و از مرزهای کشور خارج نشوند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در حوزه‌های علمیه برای رشد ارزش‌ها و کمالات انسانی تلاش و زحمت صورت می‌گیرد و تخصص حاصل می‌شود، لذا دولت‌ها باید از دانشگاه و حوزه حداکثر استفاده را می‌کردند.

امام‌جمعه بیرجند گفت: انزوای حوزه از انقلاب همان انزوای دین از جامعه است؛ دین برنامه زندگی بشر در امور مادی و معنوی است که خالق بشر در جهان تکوین تشریع فرموده است و مسئولیت دین اداره جامعه بشری، سعادتمندی افراد جامعه و حرکت آن‌ها به‌سوی کمال است.

انتهای پیام
captcha