یزد از استان‌های جریان‌ساز در حوزه ستایشگری است
کد خبر: 4029101
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵

یزد از استان‌های جریان‌ساز در حوزه ستایشگری است

رئیس سازمان بسیج مداحان و مدیران هیئات مذهبی، یزد را از استان‌های جریان‌ساز در حوزه ستایشگری دانست و بر حفظ سبک و سیاق سنتی عزاداری و مداحی یزد تأکید کرد.

یوسف ارجونی، رئیس سازمان بسیج مداحان و هئیات مذهبیبه گزارش ایکنا از یزد، یوسف ارجونی، رئیس سازمان بسیج مداحان و هئیات مذهبی، امروز، 26 دی ماه در نشستی با نمایندگان مداحان و شعرای آئینی شهرستان میبد با بیان اینکه برخی اقدامات در سطح جامعه فراگیر بوده و به شدت اثربخش هستند اظهار کرد: یکی از این موضوعات، تعظیم شعائر دینی است که توانسته اسلام را زنده و در حقیقت بساط حکومت شاهنشاهی 2500 را برچیند.

ارجونی با ا‌شاره به فرموده امام راحل که محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب نیز برخی سعی کردند عزاداری‌ها و مجالس سیدالشهدا(ع) را تحت الشعاع قرار دهند که منجر به این فرمایش امام(ره) شد و بسیاری از موفقیت‌های نظام مقدس اسلامی مرهون همین مجالس است.

رئیس سازمان بسیج مداحان و مدیران هیئات مذهبی با تأکید به اثرگذار بودن مداحان در جامعه گفت: محیط هیئت می‌تواند محیط تربیت، بصیرت، روشنگری، هدایت، جمعیت، فرزندآوری، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی مثل اعتیاد و طلاق باشد چرا که مردم نه تنها با شوق و شور در مجالس اهل بیت(ع) حضور پیدا می‌کنند بلکه برای برگزاری چنین مجالسی از جیب خود نیز هزینه کنند.

ارجونی با اشاره به اینکه دشمن در هر عرصه‌ای که اثرگذار باشیم ورود کرده و به پررنگ کردن نقاط ضعف می‌پردازد گفت: هفته‌ای نیست که شبکه‌های ضد انقلاب به مشکلات و حواشی برخی هیئات نپردازند و این نشان دهنده وحشت دشمن از این مجالس است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به کارکردهای بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج امروز در خدمت مردم بوده و تلاش دارد مردم را درمسیر انقلاب به حرکت درآورد بر همین اساس مجموعه فعالیت‌های این شجره طیبه به دو دسته پیش رونده و پیش برنده تقسیم می‌شود که در زمینه پیش‌رونده برنامه‌های داخلی بسیج را شامل می‌شود و در بحث پیش برندگی نیز بسیج در کنار خود از ظرفیت‌های دیگر نهادها و ارگان‌ها استفاده کرده و در حوزه مصائب و مشکلات مثل سیل، زلزله و.. آن ها را به حرکت در می‌آورد.

وی با اشاره به نامگذاری یزد به عنوان حسینیه ایران تصریح کرد: این نام برگرفته از یک ریشه عمیق است و علمای طراز اول، شعرایی نام‌آور، سبک‌ها، شعرها و ضرب آهنگ‌های منحصر به افراد پیشینه‌ای این چنین برای یزد رقم زده است.

رئیس سازمان بسیج مداحان و مدیران هیئات مذهبی؛ یزد را از استان‌های جریان‌ساز در حوزه ستایش‌گری دانست و گفت: باید بر روی سبک و سیاق سنتی عزاداری و مداحی یزد که این استان را به این جایگاه رسانده تأکید شده و بیش از پیش برای حفظ آن تلاش کرد.

ارجونی بر استفاده از توانمندی‌های استان تأکید کرد و گفت: نباید به گونه ای عمل شود که یک مداح خوب استان و شهرستان که در قیاس با مداحان کشوری نیز برابری یا برتری دارد کمتر مورد توجه قرار گیرد.

سید علی مختاری، رئیس سازمان بسیج مداحان و مدیران هئیات مذهبی استان یزد هم در این مراسم گفت: وقتی دیاری به نام حسینیه ایران لقب می‌گیرد قطعاً از شاخصه برخوردار بوده که به این مهم مفتخر شده و خداوند را شاکر هستیم که در استانی زندگی می‌کنیم که آفتاب در آن طلوع نمی‌کند مگر به ذکر یاحسین.

وی اخلاص و یکدلی را از عناصر مهم در پیشبرد اهداف برشمرد و تصریح کرد: در شهرستان میبد این دو عنصر پررنگ بوده و همین موجب شده تا بسیج مداحان این شهرستان پویا و اثرگذار نقش آفرینی کند.

انتهای پیام
captcha