تهیه لایحه قضا زدایی در کشور در ابتدای راه/ مسئولان سبزواری برای حل پزشکی قانونی از ظرفیت خیران استفاده کنند
کد خبر: 4031803
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه:

تهیه لایحه قضا زدایی در کشور در ابتدای راه/ مسئولان سبزواری برای حل پزشکی قانونی از ظرفیت خیران استفاده کنند

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه در سبزوار با اشاره به آغاز تهیه لایحه قضا زدایی در کشور، گفت: تهیه این لایجه از حدود دو ماه قبل آغاز شده و تا تکمیل آن حدود یکسال طول می‌انجامد.

حجت‌الاسلام نورالله قدرتی، معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی، معاون حقوقی و امور مجلس قوه‌قضائیه، امروز هفتم بهمن‌ماه، در جلسه شورای اداری سبزوار، در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، با اشاره طرح دشمنان نظام برای متوقف کردن انقلاب اسلامی و جلوگیری از پیشرفت آن با سفارش به مدیران شهرستان برای خدمت‌رسانی بی‌منت و صادقانه به مردم، اظهار کرد: اگر به فکر مادیات باشیم، زندگی را باخته‌ایم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره 1600 شهید دیار سربداران و سفارش به حل مشکلات و توجه به جانبازان کشور، به‌ویژه 40 جانباز بالای 70درصد سبزواری هشدار به مسئولان برای جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال و رسیدگی به مشکلات مردم، عنوان کرد: محبوب‌ترین افراد نزد خدا کسانی که هستند که خدمت زیادی به مردم داشته باشند و سود و نفعشان بیشتر به مردم برسد.

قدرتی با اشاره به ماندگار شدن شهید رجایی در اذهان مردم به دلیل خدمت‌رسانی به مردم با اشاره به انتصابات جدید در دولت و اطمینان از عملکرد صحیح حجت‌الاسلام رییسی، افزود: جابه‌جایی مدیران نباید خللی در خدمت‌رسانی به مردم ایجاد کند و با توجه به اینکه باید از ظرفیت پرسنل ادارات برای انتصاب مدیران استفاده شود، گاها برخی از انتصابات در دستگاه‌های اجرایی نیز فامیلی می‌شود.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه‌قضائیه با اشاره به آغاز تهیه و طراحی لایحه قضا زدایی که از حدود 2 ماه گذشته در کشور آغاز شده است، با بیان اینکه تهیه این لایحه شاید یک سال به طول بیانجامد و شرایط قانونی و شرعی آن باید بررسی شود، گفت: در این طرح باید دید آیا امکان دارد از بعضی عناوین مجرمانه، وصف مجرمانه برداشته شود و کاهش عناوین مجرمانه داشته باشیم و به عنوان مثال به شکل تخلف برخورد شود.

وی افزود: در این رابطه راه‌حل‌هایی برای عناوین حقوقی تهیه و به سراسر دادگستری‌ها نیز ابلاغ شده است تا راه‌حل‌هایی که به ذهنشان می‌رسد را اعلام کنند و پژوهشگاه قوه قضایی در یک جمع‌بندی که در رأس کارگروه حقوقی قرار دارد، یک لایحه تهیه بعد از تصویب رییس قوه قضاییه مسیر قانونی خود را طی کند.

منتظر تهران نمانید/ صندوق خیریه درست کنید

قدرتی با اشاره به مشکلات پزشکی قانونی سبزوار و طی راه حدود 220 کیلومتری توسط مردم تا مشهد برای دریافت خدمات، گفت: زمین پزشکی قانونی سبزوار تامین شده و نیازمند بودجه ساخت است.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه‌قضائیه با تاکید بر معطل نماندن حل مشکلات مردمی و انتظار نداشتن از مسئولان تهرانی برای حل تمام مشکلات، ابراز کرد: مدیران شهرستان با کمک فرماندار سبزوار صندوق خیریه‌ای در این رابطه تاسیس و برای حل مشکلات مردمی که در بخش پزشکی قانونی به مشهد سفر می‌کردند مشکلات آنها را رفع کنند و در این بخش از ظرفیت خیران نیز برای حل مشکلات پزشکی قانونی سبزوار استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی استقلال بودجه‌ای ندارد، اضافه کرد: برای سال آینده قوه‌قضاییه مجوز 10 هزار استخدامی جدید را گرفته است، اما تاز مانی که بودجه آن تامین نشود جذبی انجام نخواهد شد.

قدرتی با اشاره به کاهش قتل در سبزوار در برخورد با ترک فعل برخی از مدیران به‌ویژه در شهرداری‌ها و تضییع حقوق بیت‌المال، عنوان کرد: کم کاری برخی از مدیران یکی از مشکلات کشوری است.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه‌قضائیه همچنین با اشاره به کاهش آمار طلاق در سبزوار و تقدیر از مسئولان، خاطرنشان کرد: برای ترک اعتیاد معتادان در کشور دولت کمک کند و خیران نیز در این بخش کمک کنند و بدانند فضیلت ثواب و کمک به مردم و حل مشکلات آنها کمتر از ساخت مدرسه نیست.

وی همچنین با اشاره به مشکل دستگاه قضایی برای ورودی پرونده‌های قضایی در تعداد بالا، اظهار کرد: ساختار قانونی و تشکیلاتی به نحوی است که پرونده‌ساز است و این ساختار را نیز می‌شود اصلاح کرد و برخی از مشکلات در حال شدن و برخی از قوانین در حال اصلاح است.

انتهای پیام
captcha