برنامه هفتگی حرم حضرت معصومه(س) اعلام شد
کد خبر: 4033829
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴

برنامه هفتگی حرم حضرت معصومه(س) اعلام شد

مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت از 16 تا 22 بهمن‌ماه با برگزاری ویژه‌برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

حرم حضرت معصومه(س)به گزارش ایکنا از قم، برنامه مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت و برگزاری جشن‌های انقلاب در هفته پیش رو از ۱۶ تا ۲۲ بهمن‌ماه اعلام شد.

مراسم قبل از اذان ظهر امروز، 16 بهمن‌ماه در سالروز شهادت امام هادی(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدجلال موسوی، مداحی محمدریحانی و قرائت زیارت جامعه کبیره توسط مهدی سلحشور برگزار می‌شود؛ از یکشنبه تا پنجشنبه در این زمان، سخنرانی حجج اسلام سیدجواد موسوی، علی شریفی، محمدعلی بخشنده، علی قدرتی و محمدعلی آهنگران برگزار می‌شود.

زیارتنامه ظهر بعد از نماز عصر نیز از شنبه تا پنجشنبه به ترتیب توسط احمد ولی، محمد وفانیا، حمید طیبی، مهدی تدینی، حجت‌الاسلام خورشیدی و سید مهدی موسوی قرائت می‌شود.

مراسم قبل از اذان مغرب نیز شنبه همزمان با سالروز شهادت امام هادی(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام روح‌الله فاطمی‌نسب و مداحی حامد باقری و از یکشنبه تا چهارشنبه با سخنرانی حجج اسلام والمسلمین سیدمحسن سعیدی، محسن صفدری، موسی الرضا نوروزی و سیدعلیرضا تکیه‌ای برگزار می‌شود.

محفل انس با قرآن کریم نیز پنج‌شنبه، 21 بهمن‌ماه به همراه اجرای سرود و بیان نکات تفسیری از سوی حجت‌الاسلام مشرف و مداحی علیرضا زنگی و جمعه سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی نائینی برگزار می‌شود.

مراسم شب‌های حرم مطهر نیز شنبه، 16 بهمن‌ماه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی و مداحی سیدمحسن بنی فاطمی، یکشنبه، 17 بهمن‌ماه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد و مداحی علی حبیب‌زاده، دوشنبه، 18 بهمن‌ماه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی و مداحی سیدجواد میرجعفری، سه‌شنبه، 19 بهمن‌ماه با قرائت دعای توسل و سخنرانی آیت‌الله شب زنده‌دار، چهارشنبه، 20 بهمن‌ماه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی و مداحی اسلام میرزایی، پنج‌شنبه، 21 بهمن‌ماه با سخنرانی آیت‌الله محسن اراکی و مداحی مرتضی طاهری و جمعه، 22 بهمن‌ماه با سخنرانی آیت‌الله توکل و مداحی سیدرضا نریمانی برگزار می‌شود.

همچنین مراسم قرائت دعای توسل سه‌شنبه شب از سوی هیئت جانبازان استان قم، مراسم قرائت زیارت عاشورا پنجشنبه بعد از نماز صبح با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی و مداحی رضا ایزدی، مراسم قرائت دعای کمیل پنجشنبه شب با نوای مرتضی طاهری و قرائت زیارت جامعه کبیره از سوی حجت‌الاسلام شهیدی، جمعه عصر، 22 بهمن‌ماه زیارت آل یاسین با نوای محمد مقدم و جمعه شب پرده‌خوانی مهدویت از سوی حجت‌الاسلام محمد کیانی اجرا می‌شود.

برنامه‌های رسانه‌ای حرم مطهر در هفته پیش‌رو ویژه‌برنامه مناجات سحرگاهی «تسبیح» در سحرهای ماه شریف رجب یک ساعت قبل از اذان صبح از شبکه قرآن و معارف سیما، قرائت زیارت حضرت رسول از بعید، شنبه، ۱۶ بهمن‌ماه، ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه قرآن و معارف سیما و قرائت زیارت حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت فاطمه معصومه(س) یکشنبه، ۱۷ بهمن‌ماه، ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه قرآن و معارف سیما خواهد بود.

نمایشگاه حریم حرم واقع در پارکینگ شرقی حرم مطهر و دارای هشت غرفه از زندگانی حضرت فاطمه معصومه(س)، هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰، جلسات هفتگی محفل اشک در قالب عرض توسل به ساحت مقدس اهل بیت(ع) پنجشنبه، 21 بهمن‌ماه یک ساعت قبل از اذان مغرب در صحن امام هادی(ع)، مقبره دولابی و محفل نوجوانان فاطمی در روز پنجشنبه، ساعت ۱۵:۳۰ در شبستان ۴ مسجد اعظم از جمله محافل حرم مطهر است.

انتهای پیام
captcha