کارگاه «داوری مقالات قرآنی» برگزار می‌شود
کد خبر: 4035041
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
از سوی مرکز مطالعات میان رشته‌ای قرآن کریم؛

کارگاه «داوری مقالات قرآنی» برگزار می‌شود

مرکز مطالعات میان رشته‌ای قرآن کریم اقدام به برگزاری نخستین کارگاه داوری مقالات قرآنی با محوریت «خطاهای پرتکرار منطقی در نگارش مقالات علمی ـ پژوهشی» نموده است.

به گزارش ایکنا، این کارگاه که پنج‌شنبه ۲۸ بهمن با تدریس فرهنگ مهروش، دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی گرگان برگزار می‌شود،  اولین حلقه از کارگاهی شش‌حلقه‌ای با موضوع عام «خطاهای پرتکرار در نگارش مقالات علمی ـ پژوهشی» است. 
 
مدرس کارگاه در طول هجده سال داوری مقالات علمی ـ پژوهشی برای مجلات مختلف کشور کوشیده است خطاهایی را که در حاشیه مقالات به مؤلفان تذکر داده است گردآوری و دسته‌بندی کند. برپایه استقصاء وی، مهم‌ترین خطاهای مکرر ذیل شش محور کلی قابل دسته‌بندی‌اند: خطاهای منطقی، خطاها در تولید ادبیات، خطاها در نگارش علمی، خطاها در روش علمی، نقاط ضعف در طراحی پژوهش، و نقاط ضعف در مستندسازی. بناست که در این دوره مهم‌ترین خطاها در ذیل یک محور از شش محور یعنی خطاهای منطقی توضیح داده شوند.
 
سرفصل‌های اصلی کارگاه شامل نقاط ضعف منطقی ساختار مقاله، نقاط ضعف منطقی رویکرد مؤلف، و نقاط ضعف منطقی استدلالات است.
 
از شرکت‌کنندگان در دوره انتظار می‌رود پس از برگزاری کارگاه بتوانند ضرورت و معنای «حسن تألیف» و شیوه دست‌یابی به آن را بشناسند، بتوانند شیوه‌های مختلف خلط میان متدولوژی علوم انسانی با فلسفه و کلام را بشناسند و برای هریک مثالی بزنند، و اصلی‌ترین نقاط ضعف ادبی را که سبب ابتر شدن زحمات مؤلفان و انحراف مسیر پژوهش و بی‌نتیجه ماندنش می‌شوند بشناسند. 
 
برای مطالعه جزئیات بیشتری از این کارگاه اینجا کلیک کنید.
 
یادآور می شود، دو فصلنامه تخصصی «پژوهشهای میان رشته ای قرآن کریم» که از نیمه دوم سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را زیر نظر بخش پژوهش سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور شروع کرده است هر دو فصل یکبار منتشر می شود و تاکنون 21 شماره از آن چاپ و منتشر گردیده است.
کارگاه «داوری مقالات قرآنی» برگزار می‌شود
انتهای پیام
captcha