پیشرفت ۵۰ درصدی احداث صحن امام باقر(ع) در کاظمین
کد خبر: 4035808
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹

پیشرفت ۵۰ درصدی احداث صحن امام باقر(ع) در کاظمین

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس از پیشرفت ۵۰ درصدی مرحله خاک‌برداری احداث صحن امام محمدباقر(ع) در حرم امامین کاظمین خبر داد.

حرم امامین کاظمین، طرح توسعه اسکندر قاسمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به اجرای طرح توسعه حرم امامین کاظمین گفت: کار احداث صحن امام محمدباقر(ع) در حرم امامین کاظمین از سال گذشته آغاز شده است.

وی افزود: در فاز نخست احداث این صحن، مرحله خاک‌برداری تاکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که امیدواریم بتوانیم در بازه زمانی تعریف شده آن را به اتمام برسانیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس اظهار کرد: این صحن از محل نذورات مردمی و با همت مردم استان‌های فارس، خراسان رضوی، جنوبی، شمالی و قم احداث خواهد شد.

قاسمی با بیان اینکه صحن جدید حرم مطهر دو امام همام (حضرت امام موسی کاظم و امام جواد (ع)) در شهر کاظمین و در عمق ۷ متری زیر همکف احداث خواهد شد، افزود: وسعت این طرح توسعه زیر سطحی ۵ هزار مترمربع است.

وی تصریح کرد: در فاز نخست اجرای طرح سقف و ستون‌های بتونی کف زیرزمین قدیمی حرم مطهر تخریب می‌شود، پس از آن، عملیات مقاوم‌سازی بستر اجرای طرح توسعه اجرا خواهد شد تا مراحل برای کار حفاری، خاک‌برداری و ساخت زیرزمین جدید فراهم شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس بیان کرد: مجاورت محل اجرای صحن امام محمدباقر (ع) با مسجد تاریخی صفوی که از میراث ارزشمند معماری ایرانی و اسلامی در حرم مطهر امامین جوادین(ع) است.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود از عاشقان خاندان عصمت و طهارت جهت مشارکت در احداث این صحن دعوت به عمل آورد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند جهت اهداف نذورات خود در این زمینه از طریق درگاه رسمی پرداخت آنلاین نذورات به آدرس http://atabat.org/fa/forms/37 و یا واریز وجه به شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۷۰۱۰۱۳۶۵۱۷ نزد بانک سپه ( انصار سابق) اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha