توزیع اینترنتی کالاهای اساسی در قزوین
کد خبر: 4036772
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵

توزیع اینترنتی کالاهای اساسی در قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از توزیع اینترنتی کالاهای اساسی تنظیم بازار با نرخ مصوب دولتی در سطح استان خبر داد.

توزیع اینترنتی کالاهای اساسی

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی قزوین، رضا افلاطونی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین، با اعلام این خبر، اظهار کرد: همزمان با توزیع گسترده کالاهای اساسی تنظیم بازار با نرخ مصوب دولتی در سطح بازار و فروشگاه‌های منتخب در سطح استان، توزیع اینترنتی این اقلام نیز در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون توسط یکی از پلتفرم‌های بومی استان در حال انجام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین بیان کرد: در مرحله نخست این طرح، ۶ تن برنج تایلندی، ۲.۵ تن برنج هندی، یک تن برنج پاکستانی، ۲۵۰ کیلوگرم شکر و ۱۵۰۰ شانه تخم مرغ تنظیم بازار به صورت اینترنتی عرضه شده است و به تدریج توزیع سایر کالاهای اساسی نیز به این طرح افزوده خواهد شد.

افلاطونی با بیان اینکه بعد از همه‌گیری کرونا، میزان تمایل مردم برای خرید اینترنتی افزایش پیدا کرد، گفت: در صورت استقبال بیشتر مردم از طرح توزیع اینترنتی کالاهای اساسی تنظیم بازار، با توجه به میزان ذخایر بسیار خوب این کالاها در سطح استان، این امکان وجود دارد که بدون هیچ محدودیتی این اقلام را به صورت اینترنتی در کنار توزیع سنتی در بازار، عرضه کنیم.

وی ضمن بیان اینکه در ابتدای شروع این طرح، پلتفرم‌های بومی مختلفی در این زمینه ورود کردند و نتایج قابل قبولی هم حاصل شده است، تصریح کرد: با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های مجازی، به نظر می‌رسد مسئله اصلی در این شیوه فروش، چگونگی نگهداری، انبارداری و تقسیم مواد غذایی است و پلتفرمی که می‌خواهد این طرح را اجرایی کند باید در این زمینه برنامه‌ریزی داشته باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: همین موضوع باعث شده است سامانه ملی «بازرگام» هنوز در سطح استان خدمت‌رسانی نکند اما با برنامه‌ریزی صورت گرفته به‌زودی شاهد توزیع هوشمند کالاهای اساسی مورد نیاز مردم استان از طریق سامانه ملی «بازرگام» نیز خواهیم بود که اقدامات لازم در این خصوص در حال پیگیری است.

افلاطونی تأکید کرد: از حضور دیگر استارت‌آپ‌های توانمند و فعال بومی استان نیز در حوزه توزیع اینترنتی کالا که دارای زیرساخت‌های مناسب برای توزیع مستقیم و اینترنتی کالاهای اساسی هستند برای مشارکت در این طرح استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha