اجرای نهضت جلسات خانگی قرآن از ماه رمضان در سراسر کشور
کد خبر: 4037878
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۴

اجرای نهضت جلسات خانگی قرآن از ماه رمضان در سراسر کشور

مدیرکل ساختارهای تربیت قرآنی سازمان دارالقرآن الکریم از آغاز نهضت قرآنی «نورالثقلین» یا راه‌اندازی جلسات قرآنی خانگی همزمان با ماه رمضان در سراسر کشور خبر داد و گفت: سفرهای استانی به منظور شناسایی مؤسسات توانمند برای تشکیل این جلسات آغاز شده است.

حجت‌الاسلام صادق عیدی، مسئول اجرایی طرح نورالثقلین در سازمان تبلیغات اسلامی

حجت‌الاسلام صادق عیدی، مسئول اجرایی طرح «نورالثقلین» در سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره اجرای این طرح گفت: طرح «نورالثقلین» از دو سال پیش در کشور مطرح شد و تا حدودی به اجرا درآمد؛ اما با شیوع کرونا در حد توجیه عوامل اجرایی آن در استان‌ها متوقف شد و از هفت ماه پیش مجدداً این طرح با یک نگاه ویژه دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: برای آغاز نهضت قرآنی «نورالثقلین» یا نهضت راه‌اندازی جلسات قرآنی خانگی در کشور، در گام اول به شناسایی مدرسان پرداختیم. از هر استان مدرسانی انتخاب شدند و دوره آموزشی این مدرسان با شرکت 400 نفر برگزار شد. گام دوم، شناسایی و رصد مؤسسات قرآنی است که توانایی راه‌اندازی جلسات خانگی قرآن در مناطق خود را دارند.

عیدی‌ گفت: از یک ماه پیش سفرهای استانی به این منظور آغاز شده است. هفته گذشته در خوزستان بودیم و از مؤسسات شهرهای اهواز، شوش، اندیمشک، خرمشهر و آبادان سرکشی شد.

وی با بیان اینکه این طرح از ماه رمضان امسال در کشور اجرا می‌شود، گفت: نگاه ما در طرح «نورالثقلین» با جلسات مرسوم متفاوت است. جلسات قرآنی مرسوم، معمولاً جلسات قرائت قرآن و رفع اشکال است، اما در این طرح رویکرد ما تربیتی است و به دنبال آن هستیم که محتوای قرآن و سبک زندگی قرآنی بیان شود.

مدیرکل ساختارهای تربیت قرآنی سازمان دارالقرآن الکریم در پایان گفت: با این طرح بنا داریم این رویکرد به شکل گسترده در کشور دنبال شود و در استان‌ها هم این طرح توسط ادارات امور قرآنی تبلیغات اسلامی دنبال می‌شود.

انتهای پیام
captcha