صدها هزار عاشق رهسپار کوی باب‌الحوائج + عکس
کد خبر: 4038276
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
مشارکت 1000 موکب در خدمات‌رسانی به زائران کاظمین

صدها هزار عاشق رهسپار کوی باب‌الحوائج + عکس

شهر کاظمین و حرم امامین جوادین در آستانه سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) شاهد حضور روز افزون عاشقان اهل بیت(ع) است که از راه‌های دور و نزدیک برای عرض تسلیت و تعزیت رهسپار شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از الفرات نیوز، صدها هزار نفر از مردم عراق از استان‌های مختلف و به‌ویژه از جنوب عراق و بغداد این روزها پای پیاده یا با وسایل نقلیه در حال رساندن خود به کاظمین هستند.

منطقه کاظمین یکی از ناحیه‌های شمالی شهر بغداد در بخش غربی رود دجله است که مرقد مطهر امام موسی کاظم(ع) و نوه ایشان امام محمد تقی(ع) در این منطقه قرار دارد.

حرمین امامین جوادین این روزها و شب‌ها شاهد مراسم عزاداری و عرض ارادت هزاران زائر سالروز شهادت باب الحوائج، امام موسی کاظم(ع) در روز ۲۵ ماه رجب سال ۱۴۴۳ برابر با یکشنبه، ۸ ماه اسفند است.

مسئولین عراقی هم از روزها پیش برنامه‌های ویژه سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) را در ابعاد امنیتی، بهداشتی و حمل و نقل تدارک دیده‌اند.

در طول مسیر بغداد و دیگر استان‌های عراق به سمت کاظمین، موکب‌های متعددی خدماتی یا درمانی برای تامین نیاز زائران دایر شده است.

سعد حجیه، جانشین دبیر کل آستان مقدس کاظمین در این باره  اعلام کرد که تعداد موکب‌هایی که به مناسبت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) در مسیر رسیدن به کاظمین یا در خود شهر دایر شده به یک هزار موکب می‌رسد.

وی افزود: در حال حاضر 11 موکب اصلی خدمات‌رسانی به زائران در خود شهر کاظمین برپا شده و تعداد زیادی موکب هم مربوط به بخش احیای شعائر حسینی وابسته به اوقاف شیعه در کاظمین دایر شده است.

انتهای پیام
captcha