آغاز فعالیت سامانه آزمون‌های حفظ عمومی قرآن از ماه مبارک رمضان
کد خبر: 4038423
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
اسدی خبر داد:

آغاز فعالیت سامانه آزمون‌های حفظ عمومی قرآن از ماه مبارک رمضان

مدیرکل حوزه فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن با اشاره به آماده شدن مقدمات آغاز به کار سامانه آزمون‌های حفظ عمومی قرآن، گفت: این سامانه اوایل سال آینده و ماه مبارک رمضان آغاز به کار می‌کند.

آغاز فعالیت سامانه آزمون‌های حفظ عمومی قرآن از ماه مبارک رمضان

به گزارش ایکنا، با توجه به مسئولیت سازمان دارالقرآن الکریم در اجرای طرح اعطای مدرک عمومی به حافظان قرآن کریم که بر اساس مصوبه ستاد راهبری حفظ قرآن کریم صورت می‌گیرد، یکی از مهمترین نیازها و ملزومات این طرح، طراحی سامانه هوشمندی است که بتواند با پوشش دادن تمامی مؤسسات قرآنی مجری این طرح و همچنین ممتحنان در سراسر کشور، از متقاضیان ثبت‌نام به عمل آورده و سپس با درج نمرات آزمون‌دهندگان در سامانه از سوی ممتحنان، به صورت کاملاً خودکار نتایج را اعلام و کارنامه افراد را صادر کنند.

محسن اسدی، مدیرکل حوزه فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به سامانه آزمون های حفظ عمومی قرآن کریم گفت: این سامانه با توجه به فوریت موضوع، از آبان ماه سال جاری در دستور کار قرار گرفت و طی تلاش های بسیار در حوزه فناوری اطلاعات، بخش اول تحویل، و بخش دیگر نیز در حال تکمیل است.

اسدی گفت: برنامه‌ریزی ما به شکلی است که بعد از تعطیلات عید نوروز و در اوایل سال جاری و همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، این سامانه به بهره‌برداری خواهد رسید و پس از افتتاح طرح، متقاضیان از سراسر کشور می‌توانند به سامانه مراجعه کنند و ثبت نام در این طرح را انجام دهند و نتایج آزمون را نیز ملاحظه کنند.

مدیرکل حوزه فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن اظهار کرد: در این سامانه برای تمامی ارکان دخیل در موضوع آزمون های حفظ عمومی قرآن کریم، پنل کاربری تعبیه شده و مؤسسات، متقاضایان و ممتحنین طرح به این پنل دسترسی داشته و از طرفی دبیرخانه مرکزی و دبیرخانه‌های استانی نیز در این سامانه، دارای پنل کاربری خواهند بود.

وی با اشاره به ویژگی این سامانه اظهار کرد: ارتباط این سامانه با سامانه آموزش مجازی قرآن و عترت سازمان و سامانه مدیریت آموزش سازمان از دیگر امتیازات این سامانه است.

انتهای پیام
captcha