ثبت پنج شهرستان کرمان به‌عنوان شهر ملی صنایع‌دستی
کد خبر: 4038609
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵

ثبت پنج شهرستان کرمان به‌عنوان شهر ملی صنایع‌دستی

پنچ شهرستان کرمان، راور، راین، شهربابک و قلعه‌گنج با رأی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی و هیئت شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی، به ثبت ملی رسیدند.

ثبت پنج شهرستان کرمان به عنوان شهرهای ملی صنایع دستی

به گزارش ایکنا از کرمان، امروز پنجم اسفندماه، پنجمین نشست شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی با حضور معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی و هیئت شورای راهبردی برای نخستین بار خارج از پایتخت و در کرمان برگزار شد و شهرستان‌های کرمان، راور، راین، شهربابک و قلعه‌گنج از منظر صنایع‌دستی و میراث فرهنگی به ثبت ملی رسیدند.

پویا محمودیان، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این نشست در اعلام رأی داوران بیان کرد: به منظور صیانت و حفظ صنایع دستی و هنرهای سنتی این مرز و بوم و به یادگار نگه‌داشتن این هنرها برای فرزندان این آب و خاک، ثبت‌های ملی و جهانی انجام می‌شود.

محمودیان تصریح کرد: بر اساس نظر هیئت ارزیابان و هیئت داوران شورای راهبردی، شهربابک به عنوان شهر ملی فیروزه، قلعه‌گنج به عنوان شهر ملی حصیربافی، راور به عنوان شهر ملی قالی، کرمان به عنوان شهر ملی پته و راین با یک فاصله زمانی شش ماهه مشروط به انجام موضوعات گفته‌شده به عنوان شهر ملی چاقو به ثبت ملی رسیدند.

انتهای پیام
captcha