«گردشگری سلامت»، ظرفیت مؤثر دروازه ارتباطی ایران و تاجیکستان
کد خبر: 4039227
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد:

«گردشگری سلامت»، ظرفیت مؤثر دروازه ارتباطی ایران و تاجیکستان

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با توجه به اینکه ایران قرابت فرهنگی با تاجیکستان دارد، باید در حوزه گردشگری سلامت نیز فعال شود.

فاطمه سلیمی، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، فاطمه سلیمی، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و قرارگرفتن حجت‌الاسلام رئیسی در جایگاه ریاست جمهوری، اقدامات مؤثری در حوزه احیا و ارتقا روابط میان ایران و تاجیکستان صورت پذیرفته است، برگزاری نمایشگاه فرصت‌های اقتصادی ایران در تاجیکستان و حضور هیئتی از مدیران شهری و استانی در این نمایشگاه را می‌توان جلوه‌ای از فعالیت‌ها و اقدامات رئیس‌جمهور ایران دانست.

وی با اعلام اینکه شرکت‌های مختلفی در نمایشگاه تاجیکستان حضور دارند، بیان کرد: برپایی این نمایشگاه به مدیریت شهرداری مشهد، فرصتی برای رونق اقتصادی، اشتغال نیروی انسانی و اقدام مؤثر در چرخه تولید و اقتصاد است، انعقاد قرارداد اقتصادی و تجاری موجب تحقق زندگی پویا برای همشهریان شده و چرخ اقتصادی را به حرکت درمی‌آورد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: عرضه دستاوردها و اقدامات حوزه فرهنگی و فعالیت‌های شهرداری مشهد برای نخستین بار در نمایشگاه فرصت‌های اقتصادی فراهم شده است، این در عین حالی است که در نخستین روز فعالیت نمایشگاه، شاهد استقبال پرشوری از بخش دستاوردها و ظرفیت‌های فرهنگی مشهد بودیم.

سلیمی با اعلام اینکه جامعه بر چهار رکن اقتصاد، فرهنگ، سیاست و اجتماع استوار است، افزود: زیربنای تمام امور معطوف به حوزه فرهنگی است، زبان، فرهنگ و دین مشترک میان ایران و تاجیکستان موجب محبت میان این دو کشور و اعتماد متقابل شده که می‌تواند در زمینه‌های اقتصادی نیز یاری‌رسان باشد.

وی ادامه داد: در کشور تاجیکستان نیز همچون مشهد، طرح تفصیلی و بازسازی منازل قدیمی مطرح است، از این رو می‌توانیم با تبادل اطلاعات، شاهد حضور، اثربخشی و تسهیل‌گری فعالان عرصه ساخت‌و‌ساز باشیم؛ مدیریت شهری می‌تواند در عرصه بین‌المللی سرمایه‌گذاری داشته و برای شهر کسب درآمد کند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بحث زنان در شاهنامه و هویت، زبان مادری و پیشه مشترک میان ایران و تاجیکستان، از جمله مواردی است که در این نمایشگاه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت؛ همچنین نقالی، شاهنامه خوانی، موسیقی محلی و تولیدات فرهنگی مورد توجه بازدید کنندگان بود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد ابراز کرد: با هدف صدور خدمات مهندسی، دستاوردهای حوزه هوشمندسازی و خدمات شهری می‌توانیم ظرفیت‌های خود را در اختیار کشور تاجیکستان قرار دهیم.

وی ادامه داد: از این رو معاونت اقتصادی شهرداری مشهد بسته‌ سرمایه‌گذاری در نظر گرفته است تا تعاملی میان صنعتگران، پیمانکاران و تجار تاجیک در ایران فراهم آورد؛ حضور اعضای شورای اسلامی شهر در این نمایشگاه به عنوان نهاد سیاست‌گذار، نقش آفرین بوده و در روابط میان مشهد و دوشنبه اثرگذار است.

سلیمی با اشاره به اینکه هفته فرهنگی و تبادل فرهنگ میان زنان ایرانی و تاجیک مورد پیگیری است، گفت: در نظر داریم از ظرفیت زنان بازرگان در چنین فرصت‌های بین‌المللی بهره‌ بگیریم تا بدین واسطه رونق اقتصادی بانوان مشهد نیز مهیا شود که وجود مبارک حضرت رضا(ع) و شاهنامه از جمله ظرفیت‌هایی است که باید در عرصه بین‌المللی عرضه شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به «گردشگری سلامت» میان ایران و تاجیکستان بیان کرد: کشور تاجیکستان با کمبود دارو و پزشک مواجه است و شهروندان آن برای رفع نیازهای خود در حوزه سلامت به کشورهای دیگر سفر می‌کنند، در این شرایط با توجه به اینکه ایران قرابت فرهنگی با تاجیکستان دارد، بایستی در حوزه «گردشگری سلامت» نیز فعال شد، شهرداری مشهد آمادگی بهره‌مندی از این ظرفیت را دارد.

انتهای پیام
captcha