ارسال ۱۵۰ اثر به جشنواره «کالاها و محصولات فرهنگی» لرستان / منتخبان تجلیل شدند
کد خبر: 4039320
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲

ارسال ۱۵۰ اثر به جشنواره «کالاها و محصولات فرهنگی» لرستان / منتخبان تجلیل شدند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به ارسال ۱۵۰ اثر به جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی این استان، گفت: برگزیدگان این جشنواره به دبیرخانه جایزه ملی فیروزه معرفی می‌شوند.

اختتامیه نخستین دوره جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، آیین اختتامیه نخستین دوره جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی لرستان با حضور احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، رضا نیازی، معاون فرهنگی و رسانه و رئیس کارگروه فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و برگزیدگان این جشنواره، یکشنبه، هشتم اسفندماه در سالن شهید حیدریان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد.

احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این مراسم ضمن تسلیت سالروز شهادت امام موسی‌کاظم(ع) و تبریک فرارسیدن عید مبعث، گفت: برای سال نخست آثار ارسالی گویای ظرفیت‌های موجود در استان نبود، اما برای شروع کار می‌تواند رضایت‌بخش باشد.

وی با بیان اینکه لرستان در حوزه محصولات فرهنگی و هنری ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد و انتظار می‌رود در سال آینده شاهد ارسال آثاری باکیفیت‌تر و با کمیت بیشتر باشیم، افزود: پس از پایان مهلت ارسال آثار، ۱۵۰ اثر توسط دبیرخانه اعلام وصول شد که برگزیدگان به دبیرخانه جایزه ملی فیروزه معرفی می‌شوند.

فتایی اضافه کرد: در راستای تقویت تولیدات این حوزه نیازمند گسترش آموزش‌های تخصصی هستیم که برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آن صورت گرفته است.

در بخش دیگری از این مراسم رضا نیازی، معاون فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز گفت: حمایت از گفتمان مصرف و تولید کالاهای فرهنگی بومی و ایرانی و تسهیل در دسترسی به تولیدات این عرصه از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی بود.

وی افزود: به‌زودی نسبت به تولید محتوای دیجیتال و بسته‌های چند رسانه‌ای آموزشی برای انتشار در فضای مجازی اقدام خواهیم کرد تا در سال آینده شاهد بالا رفتن کیفیت آثار حاضر در جشنواره باشیم.

در بخش پایانی این مراسم با اهدای لوح و جوایز نقدی از برگزیدگان جشنواره بابک بیرانوند، بهاره رحمتی، محسن دلفانی و سمیه سبزی در بخش فرهنگی و پرستو نیری، طیبه میرزاپور رشنو در بخش عروسک تجلیل شد. در بخش نوشت‌افزار اثری برگزیده نشد و دو اثر از  مهران فلاح و عفت پاپی شایسته تقدیر شناخته شدند.

انتهای پیام
captcha