ضرورت توجه جدی به ظرفیت‌های گردشگری کرمان
کد خبر: 4039950
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴

ضرورت توجه جدی به ظرفیت‌های گردشگری کرمان

استاندار کرمان با بیان اینکه کرمان در حوزه گردشگری نسبت به استان‌های با تراز پایین‌تر از نظر ظرفیت‌های گردشگری عقب‌تر است، گفت: فرمانداران، حوزه گردشگری و معاونت عمرانی باید در حوزه گردشگری در کرمان به صورت جدی‌تر ورود کنند.

علی زینی وند استاندار کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، امروز یازدهم اسفندماه جلسه مشترک گروه کاری میراث فرهنگی و ستاد تسهیل سفرهای نوروزی با حضور استاندار کرمان و مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع‌دستی استان در سالن پیامبراعظم(ص) استانداری کرمان تشکیل شد.

علی زینی‌وند، استاندار کرمان در این جلسه در خصوص نحوه ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری بیان کرد: سرمایه‌گذاری بدون نام باید در استان تعریف شود تا به سرمایه‌گذاران معرفی کنیم و این امر به معاونت اقتصادی استانداری نیز تکلیف شده است تا به سرعت انجام شود.

زینی‌وند به مسافرت‌های نوروزی نیز اشاره کرد و گفت: کرمان در حوزه گردشگری نسبت به استان‌های با تراز پایین‌تر از نظر ظرفیت‌های گردشگری عقب‌تر است بنابراین فرمانداران، حوزه گردشگری و معاونت عمرانی باید در حوزه گردشگری در کرمان به صورت جدی‌تر ورود کنند، همچنین بازدید از مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی در ایام نوروز مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی با اشاره به مشکلات برخی از مکان‌های گردشگری استان از جمله خانه حاج‌آقا علی، بیان کرد: بناهای تاریخی خیلی خوبی در استان داریم که باید تعیین تکلیف شوند، به ویژه خانه حاج‌آقا علی در رفسنجان که موضوع مهمی است و نباید اجازه دهید بلاتکلیف بماند و مس هم برای احیاء خانه آمادگی دارد.

زینی وند با تاکید بر آمادگی کمیته‌های ستاد سفر و ستاد کرونا برای سفرهای نوروزی، افزود: ضعف‌های سال گذشته را شناسایی و آن‌ها را رفع کنید.

فریدون فعالی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان نیز در این جلسه با اشاره به لزوم وجود برنامه‌های متنوع و مطلوب برای مسافران نوروزی در استان، گفت: درخواست داریم اقدامات عمرانی از ۱۵ اسفندماه در سطح استان متوقف شود و از ۲۵ اسفند ستاد تسهیل سفرهای نوروزی فعال می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع‌دستی استان از برپایی ۴۰۰ غرفه صنایع‌دستی در قالب بازارچه‌های صنایع‌دستی در کرمان خبر داد و افزود: فرمانداران و شهرداران در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

فعالی به تعیین تکلیف باقی‌مانده اراضی حریم قلعه دختر و قلعه اردشیر نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین چالش‌های شهر کرمان حریم قلاع دختر و اردشیر بود که بیش از ۱۳۷ هزار متر مربع عرصه‌های غیرقابل ساخت و ساز بود که بعد از اصلاح حریم حدود ۶۴ هزار متر مربع باقی‌مانده است و باید ۱۳۲ پلاک روی عرصه حریم تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام
captcha