بنای نظام اسلامی توانمندسازی اقتصادی نیازمندان است
کد خبر: 4040077
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲

بنای نظام اسلامی توانمندسازی اقتصادی نیازمندان است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه بنای نظام جمهوری اسلامی این نیست که صرفاً افراد مستمند را شناسایی کرده و به اندازه حیات به آن‌ها کمک کند، گفت: بنا و آرمان جمهوری اسلامی این است که افراد به دست خودشان اقتصاد خانواده خودشان را تامین کنند.

اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس امروز، 12 اسفندماه در همایش سراسری ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه با عنوان «قرض نیکو» که به صورت ویدئو کنفرانس با رییس کمیته امداد کشور برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن سالروز تأسیس کمیته امداد، تأسیس این نهاد را یکی از برکات انقلاب اسلامی دانست.

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) در طول 43 سال گذشته همواره در خدمت مردم مستمند و نیازمند بوده است، مستضعفان را صاحبان اصلی انقلاب اسلامی دانست که باعث استحکام ریشه‌های درخت نوپای انقلاب اسلامی شدند.

محبی‌پور با اشاره به اقدامات کمیته امداد با محوریت خیران و آحاد مردم که ریال به ریال از دارایی خود را برای کمک به مستمندان هزینه کرده‌اند، این اقدام شایسته را الگویی برای بسیاری از کشورهای مسلمان جهان دانست و گفت: در کشورهای دیگر هم با همین عنوان کمیته امداد برای ایجاد سازماندهی مؤثر امدادرسانی استفاده می‌کنند.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه مشارکت خیران در مسکن‌سازی، ایجاد اشتغال و عرصه‌های اقتصادی همه فراتر از امدادرسانی است، گفت: بنای نظام جمهوری اسلامی این نیست که صرفاً افراد مستمند را شناسایی کرده و به اندازه حیات به آن‌ها کمک کند؛ بلکه بنای جمهوری اسلامی و آرمان جمهوری اسلامی این است که افراد به دست خودشان اقتصاد خانواده خودشان را تامین کنند و به همین دلیل پروژه‌هایی محرومیت‌زدایی عرصه‌های اشتغال و امثالهم خوشبختانه در حال اجرا است که قابل تقدیر و تشکر است.

وی با اشاره به اقدامات موثر کمیته امداد فارس در عرصه محرومیت‌زدایی افزود: در ساخت خانه محرومین فاصله اقدامات کمیته امداد استان نسبت به استان‌های دیگر فاصله بسیار چشمگیری است. خوشبختانه ما با فاصله زیاد موفقیت‌های عظیمی را به دست آوردیم و این مهم ناشی از مدیریت صحیح، ابتکار و خلاقیت در انجام کار، جلب نظر امدادگران و کسانی بود که به عنوان کار خیر در این مسیر قدم برداشتند.

محبی‌پور یکی از اقدامات مؤثر کمیته امداد را راه‌اندازی صندوق امداد ولایت برشمرد و افزود: این صندوق از سال 1395 کار خود را رسما آغاز کرد و در این مدت 5 سال ثابت کرد که با استفاده از قوانین دین مبین اسلام مبنی بر قرض‌الحسنه، هم می‌توان به اموال برکت داد و هم می‌توان این خیرات را در سطح جامعه تسری داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اظهار کرد: امروز این صندوق در همه استان‌های کشور خوشبختانه اقدامات شایسته‌ای در حجم بسیار بزرگ و شاید باور نکردنی انجام داده که امیدواریم نظام بانکداری کشور هم این روند را الگوی خود قرار دهد.

انتهای پیام
captcha