اجرای ۱۲ برنامه فرهنگی ویژه بزرگداشت حکیم نظامی در لرستان
کد خبر: 4040984
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴

اجرای ۱۲ برنامه فرهنگی ویژه بزرگداشت حکیم نظامی در لرستان

اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در هفته بزرگداشت حکیم نظامی، ۱۲ برنامه فرهنگی و هنری با همکاری دستگاه‌های فرهنگی و دانشگاه‌ها در استان لرستان برگزار می‌کند.

 بزرگداشت حکیم نظامی در لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، در مراسمی که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونان فرهنگی و رسانه و هنری و سینمایی، مسئولان و کارشناسان ستادی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و مسعود سپهوندی، استاد ادبیات دانشگاه‌های لرستان روز یکشنبه، ۱۵ اسفند برگزار شد از پوستر هفته بزرگداشت حکیم نظامی، رونمایی شد.

بنا بر اعلام ستاد برگزاری هفته بزرگداشت حکیم نظامی، یکی از مهمترین اهداف فرهنگی دولت سیزدهم گرامیداشت مفاخر ایرانی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، حکمی، دانش و... است. بر همین اساس از 15 تا 21 اسفندماه، هفته بزرگداشت حکیم نظامی به‌طور همزمان در سراسر کشور و در استان لرستان برگزار می‌شود.

در طی این هفته ۱۲ برنامه فرهنگی و هنری با محوریت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و با همکاری دستگاه‌های فرهنگی و دانشگاه‌ها در استان لرستان برگزار می‌شود.

ادبیات غنی ایران مدیون حکیمان و شاعرانی همچون نظامی است

احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در نشست بررسی جایگاه حکیم نظامی در فرهنگ و ادبیات زبان فارسی که یکشنبه، 15 اسفند در سالن جلسات شهید حیدریان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد، گفت: از هفته‌های گذشته برنامه‌هایی در سطح وزارت پیش‌بینی و مجموعه برنامه‌هایی به تمام استان‌ها ابلاغ شد و در استان لرستان نیز تلاش شده از همه ظرفیت‌های موجود در این زمینه بهره کافی برده شود.

وی افزود: برنامه‌های مختلفی شامل استفاده از ظرفیت‌های موسیقی، هنرهای تجسمی، ادبیات در دبیرخانه استانی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد شد که با آنها موافقت شد.

فتایی به قرار گرفتن مقبره برخی شاعران ایران‌زمین در کشورهای دیگر و تلاش این کشورها در تحریف آثار بزرگان و شاعران ایران‌زمین اشاره کرد و افزود: ضرورت دارد توجه بیشتری به برگزاری این‌گونه بزرگداشت‌ها و تشکیل دبیرخانه‌های مربوط به حکیمانی چون نظامی صورت بگیرد که بتوانیم جامعه را بیشتر با آنها آشنا کنیم چراکه ادبیات غنی ایران‌زمین مدیون آن‌هاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اضافه کرد: زمانی که دبیرخانه‌ای تشکیل می‌شود به نوعی زیرمجموعه‌ یک مرکز علمی ـ پژوهشی خواهد بود و پژوهش‌هایی که می‌توان، ذیل این دبیرخانه‌ها انجام شود به اشاعه فرهنگ غنی و اصیل ایرانی ـ اسلامی به‌ویژه در حوزه زبان و ادبیات فارسی کمک شایانی خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha