افتتاح کانون شهید سلیمانی در قنات‌ملک
کد خبر: 4041013
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵

افتتاح کانون شهید سلیمانی در قنات‌ملک

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمان با تأکید بر نقش بچه‌های مسجد در بخشی از جهاد تبیین که متعلق به حوزه فرهنگ و هنر است، از افتتاح کانون فرهنگی هنری سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در روستای قنات‌ملک خبر داد.

حجت‌الاسلام مصطفی گرجی مدیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان‌، حجت‌الاسلام مصطفی گرجی، مدیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان امروز، ۱۶ اسفندماه در نشست خبری ویژه برنامه‌های سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بیان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کار خود را از دل مساجد آغاز کرد و در زمینه فرهنگ و هنر رسالت خود را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب، جدیت بیشتری در دستور کار متولیان کانون‌ها قرار گرفت، گفت: بر اساس آنچه که نیاز جامعه امروز است و بیانیه گام دوم، نسل دوم کانون‌ها کارکرد خود را آغاز کرده‌اند و امروز شاهد پویایی بیشتر آن‌ها هستیم.

گرجی تصریح کرد: به تازگی تحت عنوان رویداد فهما، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در دو بستر میدان و فضای مجازی فعالیت می‌کنند که این فعالیت‌ها در حوزه کودک، نوجوان و خانواده با رویکرد جذب قشر خاکستری انجام می‌شود.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمان بیان کرد: مسئله جهاد تبیین مهمترین موضوعی است که همه ارکان اجتماعی و حاکمیتی باید این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

وی بر تبلیغ درست و معقول از کارکردهای حاکمیتی در موضوعات مختلف تاکید کرد و گفت: اگر قرار است جریان حوزه فرهنگ و هنر در جامعه جاری و ساری شود قطعا باید در بخشی از جهاد تبیین که متعلق به حوزه فرهنگ و هنر است بچه‌های مسجد فعالیت کنند و به صورت جدی و درست آن را تبیین کنند.

گرجی با بیان اینکه بچه‌های مسجد فرصت مناسبی برای تبیین درست و تبلیغ معقول در جامعه هستند، گفت: در شمال کرمان ۶۹۰ کانون فرهنگی وجود دارد که فعالیت‌های خوبی دارند و در رویداد ملی فهما که به گونه‌ای جهاد تبیین است بچه‌های مسجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد علاوه بر کارکردهای میدانی خود اقدامات خوبی دارند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمان تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی مساجد کرمان امسال از ۱۲ رواق توانستند ۸ رتبه کسب کنند که نسبت به سال گذشته که ۲ رتبه کسب کرده بودند رشد و پویایی خوبی داشتند.

وی با بیان اینکه اداره کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مردمی است و در این راستا شبکه رابطین راه‌اندازی شده است، به برنامه‌های یک سال گذشته پرداخت و گفت: طرح‌های بهارانه فهما، شبستان هنر، شبستان نوآوری، کوثر رسالت، یاریگران زندگی، آواهای کریمانه، تابستانه فهما، سومین رویداد ملی سرود سردار آسمانی، تلاوت نور، توزیع بسته‌های کمک معیشتی وغیره از مهمترین برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کرمان بود.

گرجی به برنامه‌های روز بزرگداشت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز اشاره کرد و گفت: دیدار با امام جمعه کرمان و مدیر کل ارشاد کرمان، افتتاح کانون فرهنگی هنری‌ سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در قنات‌ملک، گردهمایی مسئولان کانون‌ها در شهرستان رابر، اجرای طرح ایران سرسبز و کاشت نهال به یاد شهدا وغیره از مهمترین این برنامه‌ها است.

انتهای پیام
captcha