برپایی ۱۴۰ موکب در بلوار پیامبر اعظم(ص) قم به مناسبت نیمه شعبان
کد خبر: 4041886
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸

برپایی ۱۴۰ موکب در بلوار پیامبر اعظم(ص) قم به مناسبت نیمه شعبان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اینکه در ایام نیمه شعبان امسال ۱۴۰ موکب در بلوار پیامبر اعظم(ص) جانمایی شده، گفت: تاکنون ۸۶ مسجد و حسینیه با ظرفیت نزدیک به ۱۰ هزار نفر برای اسکان زائران آماده‌سازی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی شعبان‌زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قمبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی شعبان‌زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با تشریح عملیات نیمه شعبان امسال اظهار کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی و تشکل‌های مردمی استان امسال در برنامه‌های نیمه شعبان نقش محوری دارند.

وی افزود: در ایام نیمه شعبان امسال 140 موکب در بلوار پیامبر اعظم(ص) جانمایی شده که از این تعداد، ۶۱ موکب متعلق به استان قم، ۳۰ موکب اتباع خارجی از کشورهای افعانستان، سوریه، آفریقا و... و ۵۰ موکب از ۵۰ شهر سراسر کشور با هماهنگی شورای هیات‌های مذهبی استان‌ها برای خدمت رسانی به مشتاقان و زائران اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بیان کرد: همچنین مجوز برپایی ۷۹ موکب و ایستگاه صلواتی برای خدمت‌رسانی در سطح شهر قم صادر شده است.

حجت‌الاسلام شعبان‌زاده از آماده‌سازی مساجد و حسینیه‌ها برای اسکان زائران خبر داد و گفت: تاکنون ۸۶ مسجد و حسینیه با ظرفیت نزدیک به ۱۰ هزار نفر برای اسکان زائران آماده‌سازی شده است.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، طبق هماهنگی‌های انجام شده برپایی مراسم احیاء نیمه شعبان تاکنون در ۱۱۷ مسجد شهری و روستایی قطعی شده است.

وی یادآور شد: همچنین در ۱۶۱ مسجد شهری و روستایی مراسم قرائت دعای پرفیض ندبه برگزار می شود.

انتهای پیام
captcha