پا گذاشتن روی نفس و از دست دادن رتبه اول مسابقات بین المللی قرآن
کد خبر: 4042223
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳

پا گذاشتن روی نفس و از دست دادن رتبه اول مسابقات بین المللی قرآن

در آخرین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم اوقاف کشور در مرحله نهایی اتفاق عجیبی برای اولین‌بار رخ داد، به طوری‌که یک حافظ قرآن رتبه اولی مسابقات قرآن را با اقرار خودش از دست داد.

محمدرضا جاهدی نیا، حافظ کل قرآن کریم

محمدرضا جاهدی نیا، حافظ کل قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه بعد از ثبت و اعلام رتبه اول مسابقات بین المللی قرآن اوقاف کشور به نام من ظهر شنبه با مسئولان مسابقات قرآن تماس گرفتم و اقرار کردم  تذکر هادی قرآن در زمان قرائت قرآن داشته‌ام رتبه اولی مسابقات حق من نیست، گفت: در تلاوتی که از صدا و سیما و رادیو قرآن پخش شد هیچ مشکلی وجود نداشت.

وی با بیان اینکه در هنگام تلاوت قرآن از حفظ یکی از هادیان قرآن تذکری داده بودند که مورد توجه داوران قرار نگرفته بود و یا به دلیل صدای ضعیف هادی قرآن مربوطه شنیده نشده بود، افزود: کسب رتبه اولی مسابقات قرآن بین المللی افتخار بزرگی است، اما اگر این تذکر نشنیده شده را نمی‌گفتم برای کسب مقام اولی مسابقات قرآن که به دست آورده بودم تا آخر عمر عذاب وجدان داشتم.

این حافظ کل قرآن کریم اظهار کرد: برای این دوره از مسابقات قرآن تلاوت‌ها حدود یک ماه قبل در اوقاف مشهد ضبط شده بود و حتی اگر جوایز رتبه اول مسابقات قرآن را دریافت می‌کردم و هیچ‌کسی نیز انتقادی نمی‌کرد، اما خودم می‌دانستم که رتبه اولی مسابقات حق من نیست که در نتیجه بعد از اعلام نتایج مسابقات قرآن و انتقادی که خودم داشتم از لیست نفرات اول تا سوم مسابقات بین المللی قرآن حذف شدم.

این معلم قرآن آموزش و پرورش خوشاب در پاسخ به اینکه چرا اینکار را انجام دادید، گفت: خودم در دلم می‌دانستم که اول نیستم و برای یک معلم و حافظ قرآن، این موضوع عذاب‌آور و زجرآور است و حقی که مال او نیست را نباید تصاحب کند.

انتهای پیام
captcha