استقبال از زائران نوروزی با برنامه‌های متنوع هنری
کد خبر: 4042300
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
مدیر عامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی خبر داد:

استقبال از زائران نوروزی با برنامه‌های متنوع هنری

مدیر عامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی از برگزاری برنامه‌های متنوع هنری برای زائران حرم مطهر حضرت رضا(ع) در ایام نیمه شعبان و نوروز 1401 با شعار «بهار زندگی» خبر داد.

مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان نیوز، امیرمهدی حکیمی، مدیر عامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی حضور گسترده‌ زائران در ایام نیمه شعبان و نوروز 1401 پس از دو سال محدودیت‌های کرونایی در مشهدمقدس، این مؤسسه برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده است که بخشی از آنها در زیرمجموعه برنامه‌های ستاد استقبال از زائران نوروزی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی به ویژه در ایستگاه‌های راه‌آهن، فرودگاه و جوار حرم مطهر رضوی اجرا خواهد شد.

وی افزود: در این راستا خیابان آیت‌الله واعظ طبسی مشهد با راه‌اندازی غرفه‌های فرهنگی بهار زندگی به مرکز فعالیت‌های فرهنگی این آستان مقدس در بازه زمانی نیمه شعبان تا پایان نوروز 1401 مبدل خواهد شد که در این میان، مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، گرافیک و طراحی هویت بصری تمامی غرفه‌های این خیابان را برعهده دارد.

همچنین این مؤسسه یک غرفه ویژه در این خیابان برای اجرای برنامه‌های هنری خود خواهد داشت.

حکیمی گفت: اجرای نمایش‌های خیابانی با مضامین تاریخی سیره حضرت رضا(ع) با بهره‌گیری از ظرفیت بالای هنرمندان مشهدی در خیابان آیت‌الله واعظ طبسی، از جمله برنامه‌های نوروزی این مؤسسه است.

وی ادامه داد: اجرای سرود توسط گروه‌های مشهدی در راه‌آهن، فرودگاه و محدوده پیرامونی حرم مطهر رضوی به ویژه در خیابان آیت‌الله واعظ طبسی، از دیگر برنامه‌های مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی به شمار می‌رود. در این راستا سرود جدیدی نیز با محوریت شعار «همه خادم الرضاییم» با شعری از سعید بیابانکی، شاعر برجسته کشور در این مؤسسه در حال ضبط است.

مدیر عامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی تصریح کرد: همچنین در حال پیگیری هستیم تا یک گروه حدود صد نفره در ویژه برنامه سال تحویل 1401 حرم مطهر رضوی به اجرای سرود بپردازد.

وی بیان کرد: علاوه بر اجرای سرود و نمایش، پرده‌خوانی نیز با محوریت سیره و تاریخ زندگانی حضرت رضا(ع) در ایام نوروز 1401 در خیابان آیت‌الله واعظ طبسی به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی انجام خواهد شد.

حکیمی افزود: همچنین این مؤسسه بر آن است تا بخشی از غرفه خود در خیابان آیت‌الله واعظ طبسی را با دعوت از استادان و هنرمندان برجسته به خلق زنده آثار در گستره هنرهای اسلامی- ایرانی همچون رشته خوش‌نویسی و نمایش آثار هنری اختصاص دهد. نمایشگاهی از عکس‌های حرم مطهر رضوی نیز در این غرفه برپا می‌شود.

تولید آثار رسانه‌ای فاخر

وی گفت: هشتمین شب شعر «حماسه واژه‌ها؛ آیینه چهل سال شعر فارسی» این مؤسسه نیز به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان با حضور جمعی از شاعران پیشکسوت و جوان کشور در مشهد برگزار می‌شود. شعرخوانی شاعران با مضامین مهدوی و بهار زندگی در این شب شعر برای پخش از رسانه ملی ضبط نیز خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین تولید کلیپ‌های مختلف از جمله کلیپ‌هایی با استفاده از آلبوم قوالی و مناقب‌خوانی‌های رضوی هراتی «قول و قبول» این مؤسسه برای پخش در ایام نوروز از رسانه ملی در حال انجام است.

حکیمی گفت: به همت این مؤسسه مجموعه پوسترهای «ادب حضور» با هدف معرفی آداب حضور در صحن و سرای رضوی نیز طراحی و آماده شده است که از آنها در فضاآرایی مسیر خیابان شیرازی به حرم مطهر در آستانه نوروز 1401 استفاده خواهد شد. همچنین درصدد تولید موشن گرافیکی از این مجموعه پوسترها برای پخش در تلویزیون‌های شهری و تلویزیون‌های پهن پیکر حرم مطهر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از محصولات مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در حوزه سوغات فرهنگی هنری رضوی با برند «مهر» نیز برای نخستین بار در نوروز امسال در فروشگاه‌های این مؤسسه در مشهد عرضه خواهد شد

انتهای پیام
captcha