فراهم شدن امکان استراحت شبانه زائران در رواق‌های حرم رضوی
کد خبر: 4043204
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵

فراهم شدن امکان استراحت شبانه زائران در رواق‌های حرم رضوی

معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی از فراهم شدن امکان استراحت شبانه زائران در رواق‌های حضرت زهرا(س) و دارالحجه حرم مطهر رضوی خبر داد.

حرم مطهر رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان نیوز، امین بهنام، معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی، در خصوص نحوه خدمت‌رسانی به زائران رضوی در رابطه با انجام واکسیناسیون در رواق دارالمرحمه، اظهار کرد: تاکنون بالغ بر 120 هزار نفر از زائرین و مجاوران تزریق واکسیانسیون خود را در این بخش انجام دادند و این خدمت در ایام نوروز نیز همچنان دایر خواهد بود.

وی ادامه داد: در ایام نوروزی، با کمک خادمیاران سلامت در سطح رواق‌ها و صحن‌های حرم مطهر رضوی خدمات بهداشتی ارائه خواهد شد و با همکاری مرکز بهداشت ثامن، بر حوزه سلامت و بهداشت زائران کنترل و نظارت خواهیم داشت.

معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی در خصوص تاکید بر رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌های اجتماعی برای بحث زیارت زائران در تعطیلات نوروزی ابراز کرد: در سطح حرم مطهر با نصب یک هزار متر مربع بنر و پوستر به زبان‌های فارسی و عربی و نیز پخش پیام‌های منظم از سیستم‌های صوتی در رابطه با کیفیت رعایت دستور العمل‌های بهداشتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بهنام افزود: همچنین با همکاری و هم افزایی ارگان‌هایی همچون هلال احمر، سپاه و اورژانس 115، سطح خدمت‌رسانی مرکز فوریت‌های پزشکی حرم مطهر به صورت ویژه برای دو مناسبت نیمه شعبان و ساعت تحویل سال افزایش خواهد یافت.

معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی با اشاره به کیفیت فرش آرایی حرم رضوی هم گفت: کلیه رواق‌های مرکزی، داخلی و بیرونی و حریم حرم مفروش می‌شوند تا زائران از فضایی که برای آنان در نظر گرفته شده در لحظات تحویل سال بهره‌مند شوند.

وی از امکان استراحت شبانه زائران نوروزی در دو رواق حضرت زهرا(س) ویژه خواهران و رواق
دارالحجه برای برادران با تأمین لوازم استراحت و شستشوی روزانه آن‌ها خبر داد و افزود: سرویس‌های بهداشتی با خدمات‌رسانی 24 ساعته و آماده‌سازی حمام‌ها برای رعایت بیشتر موارد بهداشتی در نظر گرفته شده است. تأمین ماسک و مواد ضد عفونی‌کننده دست و لوازم و تجهیزات و نیز خدمت فوق العاده خادمیاران حوزه صندلی چرخ‌دار و زائربر نیز در دستور کار قرار دارد.

بهنام با اشاره به اینکه برای خدمت‌رسانی بهتر به مهمانان نوروزی حرم حضرت رضا(ع)، سه چایخانه حضرت نیز مرتباً فعال خواهند بود، اظهار کرد: در کنار چایخانه‌ها، از ظرفیت مواکب خارج از مشهد نیز برای افزایش سطح خدمت‎گزاری استفاده خواهد شد.

فضاآرایی ویژه اماکن متبرکه رضوی

معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی گفت: افزایش دفاتر امانات، بالا بردن سطح نورپردازی و چراغانی حرم مطهر با بهره‌مندی از ظرفیت خادمان و خادمیاران و تهیه تجهیزات نورآرایی از شرکت‌های داخلی، تامین باطری برای تکمیل خودروهای زائربر برقی به منظور ارائه خدمات بهتر به زائران، بخشی از خدمات در نظر گرفته شده برای میزبانی از خیل زائران رضوی هستند.
این مقام مسئول در آستان قدس رضوی ضمن بیان این نکته که فضا آرایی حرم مطهر مانند سال گذشته به بهترین و زیباترین شکل انجام خواهد شد، ادامه داد: جانمایی بیرق‌ها و کتیبه‎های عیدانه و نیز تغییر چیدمان فرش گل پیرامون گنبد خضرای صحن پیامبر اعظم(ص)، ورودی‌های طبرسی، نواب و... گل آرایی فضای رواق‌ها از جمله صحن امام خمینی(ره) از دیگر طرح‌های برنامه‌ریزی شده جهت گل آرایی صحن و سرای رضوی است.

انتهای پیام
captcha