قم آماده میزبانی از زائران نیمه شعبان
کد خبر: 4043669
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳

قم آماده میزبانی از زائران نیمه شعبان

در نشست خبری با خبرنگاران استان قم بر آمادگی این شهر مقدس برای میزبانی از زائران حرم حضرت معصومه(س)، مسجد جمکران و مسافران نوروزی تأکید شد.

قم آماده میزبانی از زائران نیمه شعبانبه گزارش ایکنا از قم، ابوالقاسم مقیمی، معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم در نشست خبری ستاد تسهیلات زائران نیمه شعبان که عصر چهارشنبه 25 اسفندماه در ایستگاه صلواتی اهالی سیستان و بلوچستان برگزار شد، با بیان اینکه در سال جاری برای نخستین بار برخی دستگاه‌های ملی و استان‌های همجوار در تأمین برخی اعتبارات و تجهیزات با استان قم همکاری داشتند، گفت: مردمی بودن برنامه‌ها و جشن‌های نیمه شعبان همواره مورد تأکید بوده و دستگاه‌های اجرایی فقط حمایت‌گر و تسهیل‌گر موکب‌های مردمی هستند.

وی از تأمین ارزاق عمومی و کنترل قیمت‌ها تا پایان تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: مردم باید در تمامی تجمعات دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده و با توجه به برودت هوا در شب و روز نیمه شعبان، نسبت به سلامتی خود مراقب باشند، ضمن اینکه تمامی خدمات و نیازهای لازم زائران در پیرامون مسجد مقدس جمکران فراهم آمده است.

۴ هزار نیروی شهرداری آماده خدمات رسانی به زائران جمکران

رئیس ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر شهرداری قم نیز در این نشست از ارائه خدمات رایگان ۲۰۰ اتوبوس و خدمت رسانی ۱۵۰۰ تاکسی در روزهای پنجشنبه و جمعه خبر داد و گفت: بیش از ۴ هزار نفر از نیروهای خدماتی شهرداری در این ایام در جریان خدمات رسانی حضور دارند و نیروهای آتش نشانی مسئولیت ایمنی موکب‌ها، پارکینگ‌ها و دیگر اماکن را برعهده دارند.

عباس ذاکریان با اشاره به آماده‌سازی بیش از ۱۶۰ هکتار پارکینگ و ۵۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در اطراف مسجد جمکران، عنوان کرد: با توجه به احتمال بارندگی در شب و روز نیمه شعبان، سوله‌های بحران فراهم شده است، همچنین نورافشانی شب نیمه شعبان با همکاری برخی از نهادهای فرهنگی در سطح شهر انجام خواهد شد.

همشهریان زیارت اهل قبور را به ساعات پایانی پنجشنبه مؤکول نکنند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم نیز در این نشست با اشاره به برنامه ریزی جدی برای روان سازی ترافیک در شب و روز نیمه شعبان، بر ضرورت صبر و حوصله، رعایت قوانین و رانندگی با سرعت کم به ویژه توسط راکبان موتورسیکلت تأکید کرد و گفت: شهروندان قمی حتی الامکان از وسایل نقلیه عمومی و از مسیر خیابان ظهور استفاده کنند.

سرهنگ غلامرضا صدفی با اشاره به همزمانی پنجشنبه آخر سال و شب نیمه شعبان، تصریح کرد: مردم نباید زیارت اهل قبور را به ساعت‌های پایانی مؤکول کنند، همچنین از ابتدای صبح روز پنجشنبه تا پایان روز جمعه محدودیت‌های ترافیکی اعمال شده و باند برگشت از مسجدجمکران بصورت دوطرفه برای خودروهای عمومی و امدادی خواهد بود.

قمی‌ها برای میزبانی از زائران در سایت «زائر» نام نویسی کنند

حجت‌الاسلام رضا وطن خواه، رئیس ستاد مردمی اجتماعات مهدوی نیز در این نشست با بیان اینکه ۱۶۷ ایستگاه در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) برپا شده است که ۷۰ موکب برای اهالی قم، ۳۷ ایستگاه برای اتباع و ۶۰ موکب برای دیگر استان هاست، گفت: بیش از ۶ هزار نفر در موکب‌ها به زائران مسجد جمکران خدمت‌رسانی کرده و خدمات گوناگون پذیرایی و فرهنگی را ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه طی ایام نیمه شعبان بیش از ۱.۵ میلیون غذای گرم و ۳ میلیون لیوان شربت توسط موکب‌ها توزیع می‌شود، اظهار داشت: با ارائه برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری، در واقع جشنواره فرهنگی در بلوار پیامبر اعظم(ص) به راه افتاده، ضمنا همشهریانی که علاقه‌مند به اسکان زائران هستند، می‌توانند به سایت irzaer.ir مراجعه و نام نویسی کنند.

نخستین جشنواره رسانه‌ای زائران کریمه برگزار می‌شود  

علی فردوسی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم نیز در این نشست با اشاره به راه‌اندازی چهار موکب رسانه‌ای در بلوار پیامبر اعظم(ص) و اطلاع رسانی گسترده از جشن‌های نیمه شعبان به چندین زبان، ابراز کرد: مسافران به محض ورود به استان قم، پیامکی حاوی لینک پورتال اطلاع رسانی دریافت می‌کنند که شامل تمامی اطلاعات مورد نیاز زائران و مسافران است.

با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره رسانه ای «زائران کریمه» به مناسبت ایام نیمه شعبان و نوروز ۱۴۰۱ تصریح کرد: خبرنگاران جهت شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را تا ۲۰ فروردین‌ماه با موضوعات معرفی ظرفیت‌های گردشگری قم، بایسته‌ها و الزامات خدمات‌رسانی در این ایام، نقد و بازتاب خدمت رسانی نهادهای متولی و ارتقاء بینش فرهنگی، اسلامی و معرفتی زائران ارسال کنند.

الهام حلاجیان

انتهای پیام
captcha