ثبت‌نام ۲۸۶۲ نفر در جایزه البرز 1401
کد خبر: 4043767
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶

ثبت‌نام ۲۸۶۲ نفر در جایزه البرز 1401

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز با بیان اینکه ۲۸۶۲ نفر در فراخوان جایزه البرز 1401 ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: 65 درصد از این تعداد به دانشجویان غیر پزشکی، 14 درصد دانشجویان پزشکی، 13 درصد طلاب علوم دینی و 8 درصد به مخترعان اختصاص دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگی البرز، حیدر ارشدی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز با اشاره به اتمام مهلت فراخوان جایزه البرز 1401 و پایان زمان ثبت نام افراد واجد شرایط، اظهار کرد: آمار اولیه ثبت‌نام‌کنندگان از سوی دبیرخانه جایزه البرز اعلام شده است؛ بر این اساس، تعداد کل ثبت‌نام در این فراخوان 2862 نفر است که 65 درصد از این تعداد به دانشجویان غیر پزشکی، 14 درصد دانشجویان پزشکی، 13 درصد طلاب علوم دینی و 8 درصد به مخترعان اختصاص دارد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز درباره میزان فراوانی شرکت‌کنندگان در جایزه 1401، تصریح کرد: در بخش مخترعان و همچنین دانشجویان غیر پزشکی، بیشترین آمار ثبت‌نام‌کنندگان با اختلاف زیاد مربوط به استان تهران است؛ در بخش دانشجویان پزشکی، باز هم بیشترین آمار ثبت‌نام از استان تهران صورت گرفته و استان‌های اصفهان، فارس، خراسان رضوی، همدان و آذربایجان شرقی با فاصله کمی از تهران قرار دارند.

وی ادامه داد: در بخش حوزویان نیز بیش از 40 درصد ثبت‌نام‌کنندگان از استان خراسان رضوی هستند و استان‌های اصفهان و قم در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

دبیر جایزه البرز 1401 درباره آمار ثبت‌نام‌کنندگان به تفکیک جنسیت، ابراز کرد: در بخش دانشجویان غیر پزشکی، 56 درصد ثبت‌نام‌کنندگان را آقایان و 44 درصد را بانوان تشکیل می‌دهند در حالی که این درصد در بخش دانشجویان پزشکی به صورت مساوی است. همچنین، 66 درصد ثبت‌نام‌کنندگان در بخش طلاب را برادران تشکیل داده‌اند و در بخش نوآوران نیز میزان مشارکت آقایان 71 درصد است.

انتهای پیام
captcha