تمهیدات ویژه نظارتی بازارهای اطراف حرم مطهر رضوی
کد خبر: 4043768
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵

تمهیدات ویژه نظارتی بازارهای اطراف حرم مطهر رضوی

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد به تشریح تمهیدات ویژه نظارتی که برای بازارهای اطراف حرم مطهر رضوی در نظر گرفته شده است، پرداخت.

اتاق اصناف مشهدامیر دلداری، مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص تمهید ات پیش‌بینی شده در ایام نوروز اظهار کرد: با توجه به حضور زائران در مشهد برنامه‌های نظارتی ما بسیار شدید و قوی خواهد شد. نامه نظارتی بر اصناف بر پایه سه موضوع نظارت‌های کرونایی، تنظیم بازار و نظارت‌های ویژه سال نو تنظیم شده است.

وی عنوان کرد: قطعاً تمهیداتی در ایام نوروز پیش بینی کرده‌ایم که یکی از این طرح‌ها از اوایل بهمن‌ماه اجرا شده و همچنان هم ادامه دارد و علاوه بر این طرح نیز طرح دیگری را پیش‌بینی کرده‌ایم که از 25 اسفندماه که زائران وارد شهر مشهد خواهند شد اجرا می‌شود.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد افزود: بر اساس این طرح در ایام نوروز تقریباً می‌توان گفت که 70 درصد از نیروهای نظارتی و همکاران ما در پایگاه‌های نظارتی در منطقه ثامن و اطراف حرم رضوی و 30 درصد از نیروها نیز در سایر نقاط شهر مستقر خواهند بود و کار نظارتی و بازرسی خود را انجام می‌دهند.

دلداری گفت: همچنین در این طرح چهار پایگاه نظارتی را در فلکه آب، طبرسی جنوبی، چهارراه شهدا و محدوده نواب که مسیرهای منتهی به حرم هستند مستقر کرده‌ایم. این طرح از 25 اسفندماه تا 15 فروردین ماه سال آینده از ساعت 9 صبح تا 8 شب به صورت یکسره خدمت‌رسانی خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این چهار پایگاه، نیروهای ما بر بازارهای اطراف نظارت خواهند داشت و همچنین به شکایات مردمی رسیدگی خواهند کرد و اگر مشکلی در خصوص گران‌فروشی و... وجود داشته باشد را پیگیری خواهند کرد.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد در خصوص وضعیت نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف گفت: با توجه به اینکه وضعیت کرونا شکننده است، احتمال دارد وارد پیک دیگری شویم. بنابراین نظارت‌های بهداشتی را تشدید خواهیم کرد. با واحدهای صنفی‌ که خود و یا مراجعه‌کنندگان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، برخورد شده و حتی‌الامکان این واحدها پلمب خواهد شد.

دلداری خاطرنشان کرد: همچنین گفتنی است که پایگاه‌های مرکزی نظارتی و بازرسی ما در بلوار سازمان آب و میدان بار سپاد مستقر خواهند بود و کار نظارتی و بارزسی را انجام خواهند داد و علاوه بر این پایگاه‌ها، شماره تماس 31730 و شماره پیامک 3000134125 برای رسیدگی به شکایات در نظر گرفته شده که اگر شهروندان با تخلفی مواجه شدند، این تخلفات را به ما گزارش دهند و ما به این شکایات رسیدگی می‌کنیم.

وی بیان کرد: ما به صورت روزانه پیش‌بینی 40 تیم در سطح شهر با همکاری نیروهای مردمی و کارشناسان اتحادیه، کار نظارتی و بازرسی را انجام خواهیم داد.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: ما از بهمن ماه سال جاری 27 هزار و 500 بازرسی در سطح صنف انجام داده‌ایم که 2 هزار و 140 پرونده به تعزیرات حکومتی به ارزش 22 میلیارد ریال ارسال و هزار و 960 گزارش مردمی دریافت کرده‌ایم و به میزان یک میلیارد و 740 میلیون ریال هم پول برگشتی داشته‌ایم که در این میان بیشترین تخلف ما گران فروشی و عدم درج قیمت و عدم نرخ نامه بوده است.

دلداری خاطرنشان کرد: همچنین یکی از مواردی که مورد توجه قرار داده‌ایم در بررسی و نظارت بر رعایت‌های پروتکل‌های بهداشتی در ایام نوروز است و البته که در حال حاضر وضعیت کرونایی شهر مشهد مساعد است، اما وضعیت حالت شکننده ‌دارد و ممکن است که مجددا وارد پیک هفتم شویم و بر همین اساس این موضوع را نیز مورد توجه ویژه‌ای قرار داده‌ایم.

انتهای پیام
captcha