برنامه توسعه اقتصادی در استان اردبیل تدوین می‌شود
کد خبر: 4044097
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲

برنامه توسعه اقتصادی در استان اردبیل تدوین می‌شود

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل، گفت: درصدد تدوین برنامه توسعه اقتصادی استان هستیم که با احصای طرح‌های قابل افتتاح برای سال آینده فعال‌سازی آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

یاسر عبداللهی معاون استاندار اردبیلیاسر عبداللهی، معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: اهمیت به تکمیل پایاب سدهای نیمه تمام همچون خداآفرین، کوثر، عمارت و سبلان جزو اولویت‌های اساسی است که به همین منظور درصدد هستیم سال آینده تمرکز عمده خود را در راستای تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه عملی کنیم.

وی بیان کرد: خوشبختانه در حال حاضر سهم اشتغال در بخش کشاورزی و صنعت افزایش پیدا کرده و در بخش کشاورزی این سهم به بیش از 33 درصد و در بخش صنعت به بالاتر از 27 درصد رسیده است که به همین منظور به دنبال تدوین برنامه جامعی برای توسعه بخش‌های مختلف از سال آینده هستیم.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل، ادامه داد: برنامه‌ها و جلسات کارشناسانه در بخش‌های مختلف برگزار شده و سعی و تلاش ما بر این است تا اجرای این برنامه‌ها مورد توجه و دقت نظر باشد تا بتوانیم تولید محصولات کشاورزی را در استان ارتقا داده و به 4 میلیون تن که جزو پیش‌بینی‌ها و انتظاراتمان است برسانیم.

عبداللهی ادامه داد: تکمیل صنایع تبدیلی و تکمیلی 266 واحد و صدور مجوز تاسیس و راه‌اندازی آن از اهم مواردی است که با جدیت پیگیری می‌کنیم و به همین منظور درصدد هستیم از خام‌فروشی جلوگیری کرده و در بخش کشاورزی توجه به ارزش افزوده را به عنوان رویکرد مهم دولت و استانداری مد نظر قرار دهیم.

وی اظهار کرد: توجه به سرمایه‌های اصلی در توسعه بخش کشاورزی تولید محصولات را افزایش داده و ما را به سمت صادرات و تجارت بین‌المللی پیش می‌برد که برای ارتقای این شاخص‌ها درصدد هستیم از تمامی ظرفیت‌ها در تقویت تولید بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی استفاده کنیم و به سمت تجاری‌سازی پیش‌ببریم.

عبداللهی گفت: تکمیل طرح‌ها و برنامه‌های مختلف و نیز اجرای برنامه الگوی کشت و راه‌اندازی پایانه‌های کشاورزی از رویکرد مهم و جدی در استان اردبیل است که به همین منظور درصدد هستیم با توسعه مجتمع‌های گلخانه‌های توسعه صنایع دانش‌بنیان و تولید محصولات کشاورزی را بیش از پیش ارتقا دهیم.

وی افزود: همکاری با بخش خصوصی با هدف بهبود فضای کسب و کار و صدور مجوز در این زمینه سبب توسعه و گسترش استان در حوزه‌های مختلف خواهد شد که به همین منظور درصدد تدوین برنامه توسعه اقتصادی استان هستیم که با احصای طرح‌های قابل افتتاح برای سال آینده فعال‌سازی آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha