آغاز اعزام مبلغان طرح «آرامش بهاری» به مناطق مختلف فارس
کد خبر: 4044153
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴

آغاز اعزام مبلغان طرح «آرامش بهاری» به مناطق مختلف فارس

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از آغاز اعزام 170 مبلغ بومی و غیربومی به مناطق استان به‌منظور اجرای طرح «آرامش بهاری» خبر داد و گفت: این اعزام‌ها طی امروز و فردا ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارسحجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از آغاز اعزام 170 مبلغ بومی و غیربومی به مناطق استان به‌منظور اجرای طرح «آرامش بهاری» از امروز، 28 اسفندماه خبر داد و گفت: این اعزام‌ها طی امروز و فردا ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه 100 نفر از این مبلغان بومی و 70 نفر مبلغان غیربومی هستند که از شهر قم به‌منظور انجام خدمات تخصصی تبلیغ اعزام خواهند شد، افزود: اعزام مبلغان در دو گروه انجام می‌شود؛ گروه اول تا ششم فروردین‌ماه و گروه دوم از ششم تا 13 فروردین‌ماه سال 1401 در نقاط مختلف استان فعالیت خواهند کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینکه بیشترین اعزام مبلغان مربوط به شیراز و با 9 مبلغ خواهد بود، گفت: مبلغان بومی به مناطق محروم استان اعزام می‌شوند تا بتوانند فعالیت‌های مذهبی را در ایام نوروز رونق بخشند اما مبلغان بومی تنها برای خیمه‌های معرفت دینی و انجام فعالیت‌های تخصصی تبلیغ اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز 18 خیمه معرفت دینی در نقاط مختلف استان فارس برپا خواهد شد، افزود: در شیراز چهار خیمه معرفت دینی در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع)، حرم علی‌ بن حمزه(ع)، حرم سیدتاج‌الدین غریب(ع) و امامزاده شاهزاده قاسم(ع) زرقان در ایام نوروز برپا خواهند شد.

موسوی زمان آغاز فعالیت خیمه‌های معرفت دینی را از فردا تا پایان نوروز اعلام کرد و افزود: در این خیمه‌ها غرفه‌های مختلف چند رسانه‌ای، عفاف و حجاب، مشاوره و... برپا می‌شوند که مبلغان بومی هم در آن‌ها مستقر می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس ادامه داد: کار این مبلغان مدیریت و راهبری خیمه‌های معرفت دینی، اقامه نمازهای جماعت و همچنین ارائه تبلیغ چهره به چهره و مشاوره‌های مذهبی و خانوادگی و روان‌شناسی خواهد بود.

وی در پایان در پاسخ به اینکه آیا خیمه‌های معرفت در اماکن گردشگری هم برپا می‌شود، یادآور شد: خیمه‌های معرفت دینی در نوروز پیش‌رو تنها در اماکن مذهبی متعلق به سازمان اوقاف برپا خواهد شد و خیمه‌ای دیگر در مناطق گردشگری مانند حافظیه و تخت جمشید و... برپا نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha