برپایی محافل خانگی قرآن به همت هیئت‌های مذهبی فارس
کد خبر: 4046899
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
همزمان با ماه رمضان

برپایی محافل خانگی قرآن به همت هیئت‌های مذهبی فارس

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی فارس با اشاره به تداوم رزمایش مواسات و جهاد همدلی در این استان، گفت: راه‌اندازی جلسات خانگی قرآن و اجرای طرح جمع‌خوانی قرآن در مساجد و حسینیه‌ها، برپایی افطاری‌های ساده از جمله برنامه‌های هیئات مذهبی استان در ایام ماه مبارک رمضان است.

رضا محمدیان، رئیس شورای هیئات مذهبی فارسرضا محمدیان، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن گرامیداشت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، این ماه را ماه عبودیت و بندگی مخلوق به درگاه الهی توصیف کرد و گفت: در این ماه درهای رحمت خداوند برای تمام بندگان باز می‌شوند و باید تلاش کنیم تا ما هم از این فرصت طلایی به بهترین شیوه برای تزکیه نفس بهره ببریم.

وی با اشاره به فعالیت هیئت‌های مذهبی در ماه ضیافت الهی، افزود: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری اجرای مفاد مصوبات ستاد ملی کرونا که از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، باید سرلوحه برگزاری مراسم و جلسات حضوری هیئت‌های مذهبی قرار گیرد.

محمدیان از تداوم رزمایش مواسات و جهاد همدلی به همت هیئت‌های مذهبی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: طرح تهیه بسته‌های معیشتی و دلجویی و کمک به خانواده‌های نیازمند، حمایت از ایتام و سرکشی به یتیم‌خانه‌ها در دستور کار هیئت‌های مذهبی قرار دارد.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی فارس با تأکید بر اهمیت توجه به فعالیت‌های قرآنی در این ماه مبارک، بیان کرد: هیئت‌های مذهبی فارس اهتمام ویژه‌ای نسبت به راه‌اندازی محافل قرآنی خانگی در کنار طرح جمع‌خوانی قرآن کریم در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا و برگزاری مسابقات قرآنی و ارائه پیشنهاد ختم قرآن و هدیه ثواب تلاوت قرآن به شهدا دارند.

وی همچنین شرکت در پویش همگانی طرح «افطاری ساده» و توزیع بسته‌های افطاری در سطح معابر عمومی در محلات و مساجد به‌صورت بیرون‌بری و اجرای طرح توزیع نان صلواتی در مناطق محروم در نیمه رمضان به مناسبت میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع)، برگزاری مراسم مناجات‌خوانی و شب‌های قدر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و ترجیحاً در فضای دارای تهویه مطبوع یا روباز را از جمله فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی استان فارس در ایام ماه مبارک اعلام کرد.

محمدیان تصریح کرد: گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره)، علمای گرانقدر و شهدا مخصوصاً شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین بزرگان هیئت‌ها و شهدای عرصه سلامت و درگذشتگان بر اثر بیماری کرونا که ماه رمضان امسال را درک نکردند و همچنین دعا برای رفع گرفتاری‌ها و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و از بین رفتن این بیماری منحوس و سربلندی و آزادی کامل خطوط مقاومت نیز در دستور کار هیئت‌های مذهبی فارس در این ماه مبارک قرار دارد.

انتهای پیام
captcha