فرهنگ و سیره رضوی، سرشار از سوژه‌های ناب عکاسی است
کد خبر: 4048054
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵

فرهنگ و سیره رضوی، سرشار از سوژه‌های ناب عکاسی است

عضو هیئت داوران بخش عکس جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) گفت: فرهنگ و سیره رضوی سرشار از سوژه‌هایی ناب برای عکاسی است که اگر این جشنواره را به صورت مستمر تا پنجاه دوره هم برگزار کنیم، باز هم سوژه تازه برای عکاسان وجود دارد.

حرم مطهر رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان نیوز، فرامرز عامل بردبار، عضو هیئت داوران بخش عکس جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) اظهار کرد: در تمام دنیا ثابت شده است که عکس به عنوان یک رسانه بسیار قوی، می‌تواند در بین اکثریت مردم جامعه، بسیار تأثیرگذار باشد و این تأثیرگذاری به حدی رسیده که عموم مردم به آن توجه دارند و می‌بینیم یکی از آیتم‌های بسیار مهم در خرید لوازمی مانند تلفن همراه، کیفیت دوربین آن است.

وی ادامه داد: پس اهمیت این موضوع، کاملاً مشخص می‌شود و بر همین اساس در جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) هم کسانی به این اندیشه رسیدند که عکس می‌تواند جایگاه ویژه‌ای در جشنواره داشته باشد و تصمیم به گنجاندن این بخش گرفتند که بهنظر من، کار بسیار خوب و پسندیده‌ای است.

عکاسی درباره امام رضا(ع) فقط محدود به حرم و زائران نیست

وی گفت: وقتی اسم جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) می‌آید، برخی تصور می‌کنند که فقط باید درباره حرم مطهر و زائران امام صحبت کرد و در بخش عکس جشنواره هم فقط عکاسی از این سوژه‌ها مد نظر است، در حالی که اینگونه نیست.

عکاسان به سبک زندگی رضوی نگاه تیزبینانه داشته باشند

بردبار ادامه داد: به نظر من، سبک زندگی رضوی و تأثیرگذاری اخلاق، منش و رفتار رضوی در بین مردم، می‌تواند نگاه تیزبین عکاس را به خود جلب کند و تنوع تصویری را شاهد باشیم و عملاً به بیننده‌ گوشزد کنیم که این نگاه، می‌تواند بسیار وسیع و متنوع باشد.

عضو هیئت داوران بخش عکس جشنواره تصریح کرد: اگر کتاب‌های تاریخی معتبر درباره امام رضا(ع) را مطالعه کنیم می‌بینیم در برخی از آن‌ها، به این پرداخته‌ شده که امام رضا(ع) چه طور زندگی کرده‌اند، برخوردشان با مردم چگونه بود، عبادات‌شان به چه شکل بود و...، بخشی هم مربوط به سخنان امام(ع) است که نسل به نسل منتقل شده و امروز به دست ما رسیده و می‌تواند برای همه ما زندگی‌ساز باشد.

بردبار بیان کرد: بنابراین اگر بخواهیم از زندگی امام رضا(ع)، سخنان و توصیه‌های ایشان و به طور کل تمام موضوعاتی که به ایشان مربوط است، در جشنواره استفاده کنیم، می‌توانیم سوژه‌های بسیار متعدد و متنوعی برای عکاسی بیابیم که به نوعی به یک حدیث یا بخش از سبک زندگی ایشان اشاره کند.

وی تصریح کرد: من معتقدم در صورتی که این نگاه ایجاد شود خواهیم دید که حتی اگر جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) را به طور مستمر تا پنجاه دوره هم برگزار کنیم، باز سوژه تازه برای عکاسی وجود خواهد داشت. 

انتهای پیام
captcha