به گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، سعید سیاهلویی، مدیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حرم بانوی کرامت طی سخنانی اظهار کرد: طرح جامع خدمات الکترونیک حرم حضرت معصومه(س) یک میز خدمت الکترونیک در حال اجراست که تمام خدمات به زائر از این میز ارائه میشود تا کاربر سردرگم نشود و هر شخص میتواند یک پروفایل در حرم مطهر داشته باشد و تمام خدمات و ارتباطات با حرم حضرت معصومه(س) را از این پروفایل دنبال کند.
وی افزود: در حال حاضر این میز خدمت کاربر دارد و در حال فعالیت است ولی تعداد نرمافزارهای فعال در این بخش کم است اما بیش از ۱۰۰ موضوع خدمترسانی و ارتباطگیری از جمله زائرسرا، مهمانسرا، خدمات فرهنگی، خدمات درمانی و بهداشتی، هدایا و نذورات، زیارت مجازی، زیارت نیابتی، پویشها و مسابقات، املاک و موقوفات، راهنمای گردشگری به زائر، اطلاعرسانی و تبلیغات، کتابخانه، موزه و مرکز اسناد، آموزشهای مجازی و خدمات مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) برای زائران در نظر گرفته شده که به تدریج درگاههای دیگر به این میز خدمت اضافه می شود و زائران هم میتوانند با ورود به پروفایل خود در سایت حرم مطهر تمامی بخشها را مشاهده و با هر بخش ارتباط برقرار کنند.
مدیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حرم بانوی کرامت ادامه داد: اکنون هر کدام از بخشهای مختلف حرم مطهر بهصورت جداگانه خدمات الکترونیک در فضای مجازی به زائران ارائه میدهند، از جمله آنان میتوان به نرمافزار جامع هدایا و نذورات اشاره کرد که خادمان هدایا و نذورات افرادی که امکان حضور در حرم مطهر ندارند را دریافت میکنند و در این زمینه تسهیلات لازم را نرمافزار ایجاد کرده است.
وی گفت: یکی دیگر از نرمافزارهایی که توسط مهندسان حرم مطهر طراحی و تولید شده است نرمافزار جامع املاک حرم مطهر است که در این سامانه تحت وب، تمام خدمات مربوط به املاک آستان مقدس بانوی کرامت در اختیار مستأجران قرار دارد و به آنان ارائه میشود و تمامی املاک آستان حضرت معصومه(س) در این نرمافزار تعبیه شده و اطلاعات مربوط به پروندههای املاک را هم در خود جای داده است و تا حدودی هم مسائل مالی املاک را هم ساماندهی کرده است.
سیاهلویی تصریح کرد: آستان حضرت معصومه(س) در بخشهای مختلف خدماترسانی و ارتباطگیری با مخاطبان خود از نظر نرمافزاری نسبت به گذشته پیشرفت زیادی داشته است و بیشتر بخشهای این آستان مقدس فعالیتهای خود را در فضای مجازی و از طریق نرمافزارهای ساخت مدیریت ارتباطات و فناوری اطلاعات حرم مطهر بهویژه در شرایط کرونایی و محدودیت در حضور مردم در اماکن عمومی دنبال میکنند.
وی اضافه کرد: نرمافزارها و سامانههای آستان مقدس حضرت معصومه(س) در بخشهای داخلی حرم مطهر نیز زیاد است و نرمافزارهای مالی، اداری، حقوق و دستمزد، پرسنلی، کارگزینی و… همگی علاوه بر تولید، نیاز به پشتیبانی دائمی دارند که مهندسان مدیریت ارتباطات و فناوری اطلاعات زحمات آن را بر عهده دارند؛ با توجه به محدودیتهای حرم در تأمین مالی و نیروی انسانی به خوبی توانستهاند مأموریتهای خود را به انجام رسانده و در این عرصه به مردم متدین و محب اهل بیت(ع) خدمترسانی داشته باشند.
انتهای پیام