حمایت ارشاد لرستان از آثار تولیدی حوزه دفاع مقدس
کد خبر: 4048792
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

حمایت ارشاد لرستان از آثار تولیدی حوزه دفاع مقدس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اعلام حمایت از آثار تولیدی مختلف در حوزه دفاع مقدس، اظهار کرد: با وجود سهم بالای لرستان در جنگ، آن‌گونه که باید حق مطلب را درباره شهدا ادا نکرده‌ایم.

احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، نشست «مستندنگاری انقلاب و دفاع مقدس» از سلسله گفتارهای «بررسی هنر و ادبیات در تبیین مؤلفه‌های انقلاب اسلامی» به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی دوشنبه، 22 فروردین با حضور جمعی از پژوهشگران حوزه انقلاب و دفاع مقدس در خرم‎آباد برگزار شد.

احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این نشست که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، انجمن قلم شعبه لرستان و حوزه هنری لرستان در محل سالن شهید حیدریان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد، گفت: در آستانه برگزاری کنگره ملی شش هزار و 544  شهید استان لرستان هستیم که این کنگره با همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی استان و در شأن شهدای استان در اواخر سال‌جاری یا اوایل سال آینده برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه نقش هنر و نقش ادبیات در شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی و دفاع مقدس بی‌بدیل است، افزود: دوران دفاع مقدس، آثار هنری و دست‌نوشته‌ها بسیار مؤثر بودند و شهید آوینی آن را به بهترین شکل انجام داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اهمیت مستندنگاری در ثبت و ضبط خاطرات، اضافه کرد: بسیاری از والدین شهدا به خاطر کهولت سن، همرزمان شهدا به خاطر مشکلاتی که دارند و ایثارگران ممکن است از بین بروند و این گنجینه خاطرات شفاهی ناخودآگاه از بین برود.

وی ادامه داد: کمیته‌های مختلف در کنگره ملی شهدای لرستان درصدد هستند، این آثار را جمع‌آوری و ثبت کنند تا براساس این آثار کتاب‌های در نظر گرفته شده برای نسل جوان منتشر شوند که با رشادت‌ها، ایمان‌ها، فکر و ناگفته‌های جنگ آن‌گونه که بایسته و شایسته است آشنا شوند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان لرستان گفت: با وجود فضای رسانه‌ای و بنگاه‌های خبرپراکنی دشمن و تحریف‌هایی که انجام می‌گیرد ضرورت ثبت، ضبط و مستندنگاری و کاری که فعالان این حوزه انجام می‌دهند کمتر از جهاد نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اعلام حمایت از آثار تولیدی مختلف در حوزه دفاع مقدس، اظهار کرد: معتقد هستم با وجود سهم بالای لرستان در جنگ، آن‌گونه که باید حق مطلب را درباره شهدا ادا نکرده‌ایم و با مطلوب فاصله داریم که امید است با مساعدت‌هایی که به بخش فرهنگ می‌شود بتوانیم پاره‌ای از این کاستی‌ها را جبران کنیم.

انتهای پیام
captcha