اتحاد و همبستگی مسلمین مهم‌ترین عامل نابودی دشمنان است
کد خبر: 4049636
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱

اتحاد و همبستگی مسلمین مهم‌ترین عامل نابودی دشمنان است

امام‌جمعه شهرستان طارم با بیان اینکه اتحاد و همبستگی مسلمین عامل نابودی دشمنان است، گفت: امروز در سایه اقتدار ایران، دشمنان نمی‌توانند رو در رو وارد جنگ شوند و به اختلاف‎افکنی بین مسلمین روی آورده‌اند؛ از جمله حادثه حرم رضوی که هدفشان ایجاد اختلاف بین ملت ایران و افغانستان بود.

حجت‌الاسلام منصوری، امام‌جمعه طارمحجت‌الاسلام منصوری، امام‌جمعه طارم، 26 فروردین در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و قدردانی از مردم در رعایت آداب و حرمت ماه رمضان، گفت: از افرادی که به دلایلی قادر نیستند در این ماه مبارک روزه بگیرند، خواهشمندیم در ملأ عام روزه‌خواری نکنند و به احکام و فرامین الهی احترام بگذارند.

وی با گرامیداشت فرارسیدن سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) مصادف با 15 ماه مبارک رمضان، بیان کرد: امام حسن مجتبی(ع) تجلی تمام و کمال احسان الهی است و باید با تبعیت از فضایل ایشان بیشتر به فکر نیازمندان و حل مشکلات آن‌ها باشیم.

خطیب جمعه طارم همچنین با اشاره به فرارسیدن ۲۹ فروردین، سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و تبریک این روز، افزود: پیشرفت‌های تسلیحاتی همچنان باید ادامه یابد. خداوند متعال در آیه ۶۰ سوره مبارکه انفال می‎فرماید که تا می‌توانید در برابر دشمنان، نیروی خود را تقویت کرده و آماده باشید. ما کسی را تهدید نمی‌کنیم، اما در مقابل هم اجازه نمی‌دهیم که ما را تهدید کنند. ارتش و سایر نیروهای مسلح ما وابسته به دیگر کشورها نیستند. امروز اوضاع پاکستان برای همه عبرت است چون ارتش پاکستان وابسته و زیر نظر آمریکاست.

حجت‌الاسلام منصوری ادامه داد: نیروهای مسلح ایران متعلق به این کشور، نظام و انقلاب و بالاتر از همه متعلق به این مردم است و در کنار سایر ارگان‌ها حافظ امنیت و دستاوردهای انقلاب هستند. استحکام و اقتدار نیروهای مسلح را مهمترین عامل در راه حفظ امنیت خارجی ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم. ملت ایران و کشور عزیزمان در سایه نیروهای مسلح ارتش، بسیج، سپاه و نیروهای انتظامی احساس امنیت می‌‌کنند. هرچه می‎توانیم باید از نظر دفاع نظامی و تسلیحاتی قوی بشویم که آثار قوی شدن و قوی بودن را امروز می‌بینیم؛ امروز در سایه این اقتدار است که دشمنان نمی‌توانند رو در روی ایران وارد جنگ شوند و به اختلاف‌افکنی و تفرقه‌سازی توسط بعضی از مزدوران و منافقان و نفوذی‌های لیبرال روی آورده‌اند، از جمله حادثه حرم رضوی که هدفشان ایجاد اختلاف بین ملت ایران و افغانستان بود. باید خیلی مواظب باشیم چون اتحاد، وحدت و همبستگی عامل نابودی دشمنان می‌شود.

امام‌جمعه شهرستان طارم با بیان اینکه بنا به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام، مردمی ماندن مهمتر از مردمی بودن است، اظهار کرد: تأکید بر عدم هرگونه معطلی در برنامه‌ریزی  امور کشور و وابسته‌سازی آن به مذاکرات هسته‌ای، تأکید بر ایستادگی تیم مذاکره‌کنندگان در برابر زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل در مذاکرات فینی یعنی مذاکرات وین و نقد منصفانه از مسئولان و همراه با ارائه راهکار و پرهیز از ناامیدسازی مردم از جمله محورهای اصلی بیانات رهبری بود.

مرتضی قاسمی

انتهای پیام
captcha