برگزاری رویداد بین‌المللی «رمضان، ماه امت» در حاشیه شهر مشهد
کد خبر: 4051758
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۲

برگزاری رویداد بین‌المللی «رمضان، ماه امت» در حاشیه شهر مشهد

معاون‌ شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: رویداد بین‌المللی «رمضان، ماه امت» در حاشیه شهر مشهد برگزار خواهد شد.

ماه مبارک رمضانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حسین باغ‌گلی، معاون‌ شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، با بیان این خبر، اظهار کرد: نهاد مردمی «صف» متشکل از فعالان فرهنگی با دغدغه توجه به پیشرفت حاشیه شهر در مشهد است که فعالیت خود را با مطالعه، شناسایی و ارتباط  با محلات حاشیه شهر آغاز کرده‌ است.

وی افزود: یکی از فعالیت‌های این نهاد به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و با تکیه بر جهان شهر بودن مشهد، رویداد بین المللی «رمضان، ماه امت» است که به همت معاونت فرهنگی شهرداری مشهد و با مشارکت مردم و نخبگان به مدت 10 شب (5 روز آخر ماه رمضان و 5 روز ابتدایی ماه شوال) در سالن ورزشی شهدای مدافع حرم با ظرفیت هزار نفری واقع در گلشهر برگزار خواهد شد.

معاون‌ شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: در رویکردهای مربوط به حاشیه زدایی، رویکرد قالب، توانمندسازی است که به طور معمول معطوف به فرد و خانوار است. از آنجایی که در مقیاس محله اقدامی انجام نمی شود، آنان که توانمند می شوند معمولا به محض توانمندشدن حاشیه شهر را ترک می‌کنند، در نتیجه حاشیه شهر رشد نمی‌کند.

باغ‌گلی ضمن اشاره به اینکه اگر قرار است کاری برای حاشیه شهر انجام شود ابتدا باید تکلیف آن با نقش آفرینی آن محله در سطح شهری مشخص شود و سپس توانمندسازی افراد ذیل آن تعریف شود، خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که سبب توانمندساختن مردم در این محلات می‌شود، برگزاری رویدادهایی با مقیاس شهری است که جاذبه و ظرفیت آن را داشته باشد تا به مدت کوتاهی نام و نشان محله را در شهر برجسته کند و مشارکت و توان ساکنان آنجا را به کار گیرد.

وی اضافه کرد: به منظور تقویت جاذبه های محلی، طرحی با عنوان «رمضان، ماه امت» برنامه‌ریزی شده است. در مرحله اول این طرح در محله گلشهر اجرا می شود که به دلیل سکونت مهاجران افغانستانی، جاذبه و ظرفیت بین المللی دارد. نخبه ‌های بسیاری در گلشهر حضور دارند و از آنان در این رویداد کمک گرفته می شود.

معاون‌ شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: این رویداد به آواها و نواهای کشورهای اسلامی می پردازد که در کنار ایران، کشورهای افغانستان، پاکستان و لبنان مدنظر خواهند بود و پیرو آن گروه های سرود مقاومت از لبنان، قوالی از پاکستان و منقبت خوانی از افغانستان به اجرا خواهند پرداخت.

باغ‌گلی اظهار کرد: همچنین نمایشگاهی دارای 25 غرفه از محصولات و تولیدات ساکنان گلشهر برپا خواهد شد که از آن می توان به صنایع غذایی، شیرینی جات، نوشیدنی ها، سوغات، پوشاک و... اشاره کرد.

وی ادامه داد: ساکنان و زائران بین المللی بسیاری در مشهد حضور دارند اما ظهور و بروز هویت جهانی در مشهد و رویدادها و نیز رفتار مردم این شهر آنچنان محسوس نیست. بنابراین باید به ظرفیت های خاص هویت مشهد توجه بیشتری کرد.

رویداد بین المللی «رمضان، ماه امت» به همت معاونت فرهنگی شهرداری مشهد و با مشارکت مردم و نخبگان به مدت 10 شب (5 روز آخر ماه رمضان و 5  روز ابتدایی ماه شوال) در سالن ورزشی شهدای مدافع حرم با ظرفیت هزار نفری واقع در گلشهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha