مماشات و اغماضی در برخورد با سودجویان نداریم
کد خبر: 4055970
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
رییس‌کل دادگستری استان زنجان:

مماشات و اغماضی در برخورد با سودجویان نداریم

رییس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: دستگاه قضایی استان در مبارزه با پدیده فساد هیچ مماشات و اغماضی با سودجویان و بر هم‌زنندگان نظم و امنیت جامعه نخواهد کرد.

دستگاه قضا

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی‌نیارکی در اولین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان از ترسیم و ابلاغ ۱۶ اولویت قوه قضاییه در سال‌جاری خبر داد و اظهار کرد: توجه به امر پیشگیری یکی از این اولویت‌های مهم دستگاه قضا است.

وی با اشاره به اینکه از موضوعات مهم و مورد تأکید رییس قوه قضاییه مبنی بر ارتباط وسیع مسئولان قضایی در سراسر دادگستری‌ها با مردم که این امر همچنین مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز است، افزود: در راستای اجرای این سیاست مسئولان دستگاه قضایی استان در همه حوزه‌های قضایی در ماه مبارک رمضان با حضور در ۲۰۷ مسجد استان بالغ بر ۲۰۰۰ مورد خدمت برای مردم و مراجعان انجام دادند که این موضوع مورد استقبال و تقدیر مردم و مسئولان استانی قرار گرفت.

رییس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان ادامه داد: حضور مسئولان قضایی استان در میان مردم و شنیدن مشکلات و دغدغه‌های آنها که اغلب موارد بیان شده مربوط به دستگاه قضایی نبود، بلکه مربوط به دستگاه‌های خدمات‌رسان و اجرایی می‌شد با این حال ما به وسع، توان و براساس وظیفه قانونی برای برطرف کردن مشکلات موضوعات را از مسئولان و دستگاه‌ها پیگیری کردیم.

وی با اشاره به این موضوع که اقدامات پیشگیرانه کم‌هزینه‌تر و اثرگذارتر نسبت به اقدامات برخوردی و اعمال مجازات است، اظهار کرد: اگر اقدامات پیشگیرانه به موقع از سوی مسئولان امر صورت نگیرد، باید منتظر بروز آسیب‌های اجتماعی و سایر مشکلات برای افراد و خانواده‌ها بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین صادقی‌نیارکی به موضوع افزایش آمار نزاع در دو ماه اول سال‌جاری نسبت به مشابه سال ۱۴۰۰ در استان اشاره کرد و گفت: بررسی و تحلیل موضوع و علت افزایش این موضوع در استان توسط دستگاه‌های امر با رویکرد پیشگیرانه امری ضروری است.

این مسئول با اشاره به موضوع گرانی و کمبود برخی اقلام از جمله روغن در بازار، گفت: در خصوص نان و قیمت نان مسئولان عالی کشوری در برنامه‌های مختلف توضیحاتی در مورد چگونگی حذف یارانه نان و اینکه قیمت نان افزایش نخواهد یافت ارائه داده‌اند.

انتهای پیام
captcha