قیمت نان تغییر نخواهد کرد
کد خبر: 4056331
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان:

قیمت نان تغییر نخواهد کرد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان گفت: قیمت نان تغییر نخواهد کرد و صرفا زنجان در نحوه اجرا به عنوان پایلوت انتخاب شده است.

قیمت نان

ابوالفصل رفیعی ظهر امروز (۲۱ اردیبهشت‌ماه) در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان زنجان، با بیان اینکه برای جراحی اقتصادی مورد نیاز کشور که در حال اتفاق افتادن است همه ما باید برای اجرای آن هم‌افزایی و هماهنگی لازم را داشته باشیم، اظهارکرد: منافع این جراحی اقتصادی نصیب تمام مردم و کلان نظام خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف اصلی اجرای این طرح کمک معیشت اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر و مصرف‌کننده است، تصریح کرد: در اجرای این طرح علی‌رغم تمام شایعات فیمت نان و دارو برای تمام مردم استثنا شده است.

وی با اشاره به اینکه دشمن نیز همواره به دنبال تحریک مردم و استفاده از فرصت‌ها برای ناآرام‌ کردن و ایجاد اختلاف در جامعه است و از دشمن چیزی جز دشمنی نیز انتظار نمی‌رود، گفت: تمام تلاش ما این است که با اقناع افکار عمومی و اقدامات توجیه و آگاه‌سازی در سطوح مختلف به ویژه عموم مردم از طریق رسانه‌های عمومی بتوانیم مردم را برای برای اجرای بهتر و همراهی مردم با این طرح ترغیب کنیم.

رفیعی با اشاره به اینکه در بحث نان و آرد مسائل زیادی مطرح شده بود که موضوع مهم پایلوت شدن استان زنجان برای اجرای این طرح است، تصریح کرد: اصل مهمی که در این موضوع وجود دارد این است که قیمت نان تغییر نخواهد کرد و صرفا زنجان در نحوه اجرا به عنوان پایلوت انتخاب شده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه برای رفع دغدغه مردم در اجرای طرح نان تمام خط قرمزها رعایت شده است، ادامه داد: اشراف مسئولان ارشد استان به اجرای طرح‌های هوشمند از جمله دلایل انتخاب زنجان برای اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه یکی از دغدِغه‌هایی که وجود دارد احتما تسری افزایش قیمت‌ها به سایر کالاهاست، ادامه داد: در همین راستا و نظارت بر بازار سامانه ۱۲۴، ناظرین و سامانه سامد ظرفیت‌هایی است که در سطح کشور برای رصد بازار وجود دارد.

وی با اشاره به مسدود بودن مبالغ واریزی دولت در حساب‌های مردم، تاکید کرد: بعد از تعییین قیمت‌ها در غالب ستاد تنظیم بازار این مبالغ قابل برداشت خواهد بود.

رفیعی با یادآوری اینکه طی روزهای اخیر مغازه‌داران نیز همکاری مطلوبی در ارائه کالاهای اساسی از جمله روغن داشتند و اجازه برداشت پیش از مصرف را نمی‌دادند، متذکر شد: اجرای موفق این طرح در گرو هماهنگی و هم‌افزایی مردم است.

انتهای پیام
captcha