دانشگاه فردوسی مبتنی بر نگاه‌ اعتقادی و راهبردی باشد
کد خبر: 4056894
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵

دانشگاه فردوسی مبتنی بر نگاه‌ اعتقادی و راهبردی باشد

استاندار خراسان رضوی گفت: دانشگاه فردوسی مشهد، یک دانشگاه مادر است و باید نگاه‌ها، اعتقادی و کاملاً راهبردی باشد.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، امروز 24 اردیبهشت ماه در مراسم تکریم و معارفه ریاست دانشگاه فردوسی مشهد که در دانشکده علوم این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: این تغییر و تحولات یک ضرورت است و اصلاً به منزله این نیست که عده‌ای بیایند و بروند. بلکه تنها نقش‌ها تغییر می‌کند و ما باید درک عمیقی از این جابه‌جایی برحسب ضرورت داشته باشیم و وظایف خود را در هر شرایطی که داشته و داریم، ایفا کنیم.

وی با بیان اینکه این تغییر و تحولات بدین معنا نیست که افراد از جریان حرکتی و کاروان علمی جدا شدند، افزود: ما همه در نظام اسلامی وظیفه داریم و معتقد بر موانع و اصول هستیم. اصول انقلاب اسلامی در اصول مقدس این نظام مشترک است و تاکید داریم که این جابه‌جایی‌ها براساس دیدگاه‌های تاکتیکی و اهداف گذاشته ‌شود.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: باید حرکت‌ها سریع‌تر و کیفیت‌ها بیشتر باشد و همه ملزم هستیم و وظیفه داریم که این نقش را به روش‌های مختلف و در عرصه‌های گوناگون به کار گیریم و آن رسالت و تکلیف اساسی به نظام مقدس را نسبت به باورها و اعتقادهایی که داریم، جامه عمل بپوشانیم.

نظری بیان کرد: این تغییر یک نقطه تبیین مبتنی بر جهش‌های کمی و کیفی در دانشگاه فردوسی مشهد خواهد بود. دانشگاه فردوسی مشهد، یک دانشگاه مادر است و باید نگاه‌ها، اعتقادی و کاملاً راهبردی باشد. همچنین این تاکتیک‌ها و روش‌های مبتنی بر نگاه‌های بلند، انسجام پیدا کند و ما بتوانیم این انسجام فکری و راهبری را به عملیاتی و اجرایی نیز تبدیل کنیم.

احمد ضابط، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در ادامه این مراسم، بیان کرد: رؤسا و معاونین دانشگاه فردوسی مشهد در طی سال‌های اخیر، زحمات بسیاری انجام دادند که من در طی سه دوره 8 ساله خدمت، شاهد آن نیز بود‌ه‌ام.

وی ادامه داد: بنده از سال 1380 از زمان مدیریت باقری مسئولیت‌های متعددی داشتم که بیشتر شامل پست‌های مدیریتی می‌شد. در این بازه زمانی، شاهد توسعه پژوهش‌های دانشگاه در زمینه کمیت و کیفیت بوده‌ام.

ضابط در خصوص پیشرفت‌های دانشگاه فردوسی اضافه کرد: در طی سال‌های گذشته ما با بیش از 120 استاد به‌صورت مستقیم همکاری داشتیم و بیش از 400 پروژه صنعتی را با همکاری متخصصان به سرانجام رساندیم. این افراد براساس سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند توانایی و نمود آن در دانشگاه تأثیر بسیاری بر جامعه می‌گذارد، عمل می‌کنند و واقعاً هم در زمینه پژوهش در حوزه صنعت شاهد پیشرفت‌های بسیار زیادی بودیم.

ضابط بیان کرد: دانشگاه فردوسی مشهد اساتید و کادری مجرب دارد که تمرکزشان صرفا بر روی پژوهش‌های کاربردی در حوزه صنعت است. این افراد بر روی زیرساخت‌های حوزه فناوری، پژوهش‌های بسیار زیادی انجام دادند و دستاوردهای مهمی هم در این زمینه برای کشور و دانشگاه به ارمغان آوردند که شایان تقدیر است.

انتهای پیام
captcha