شناخت شگرد دشمن، مسئله قابل توجهی در جهت تبلیغ بین‌الملل است
کد خبر: 4058066
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱
آیت‌الله علم‌الهدی؛

شناخت شگرد دشمن، مسئله قابل توجهی در جهت تبلیغ بین‌الملل است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: مسئله قابل توجه در جهت تبلیغ بین‌الملل، شناخت شگرد شیطانی دشمن و مقابله با این شگرد است و همواره این مهم را باید مورد توجه قرار داد.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، امروز 28 اردیبهشت‌ماه، در همایش بین‌المللی «تبلیغ جهانی دین؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و تجارب در عرصه بین‌الملل» که در محل سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: همواره تبلیغ بین‌الملل جریان مهمی است که مقام معظم رهبری نیز پیش از آنکه در مسند رهبری امت قرار گیرند بر روی این موضوع اصرار و تأکید فراوانی داشته‌اند و با پیدایش نهاد مقدس جامعةالمصطفی العالمیه خوشبختانه این موقعیت به طور گسترده‌ای برای جریان‌های دینی ما فراهم شد.

وی اضافه کرد: با همه برکاتی که این نهاد مقدس علمی و پژوهشی در طرح تربیت و پرورش نیروهای ارزشمند اسلامی داشته و دارد اما اینکه بزرگترین ابزار برای اجرای تبلیغات بین‌المللی به صورت گسترده به وسیله این نهاد مقدس فراهم شد نیز از برکات بسیار ارزشمندی بود که در نتیجه اخلاص و خدمتگزاران این جریان نصیب اسلام و انقلاب اسلامی شده است.

امام جمعه مشهد خطاب به طلاب حاضر در این کنفرانس عنوان کرد: خوشبختانه امروزه اسلام از شما بزرگواران اندیشمندی که از بلاد مختلف در این حوزه عظیم تحصیل می‌کنید یک سرمایه عظیم و جریان ملی قابل توجهی دست پیدا کرده است تا به طور موثر و مفید ما بتوانیم در عرصه تبلیغ اسلامی بین‌المللی موفق باشیم و این هم از یکی دیگر از برکات اخلاص‌مندی شهدای این انقلاب و برکات ایثارگری این عزیزان است که چنین نهاد مقدسی تشکیل شد و این نیست مگر در عمر اخلاص‌مندی‌هایی که ایثارگران ما در مقام خدمت و ایثارگری در عرصه این انقلاب ابراز داشته‌اند و خوشبختانه چنین برکاتی را ما امروز شاهد هستیم.

علم‌الهدی بیان کرد: آن روزی که مسئله تبلیغ بین‌الملل به عنوان دغدغه بسیار مهم از سوی مقام معظم رهبری که در سمت ریاست جمهوری بودند ارائه شد مشکل بزرگی که در اجرای این برنامه به نظر می‌رسید این بود که ما بتوانیم این تبلیغ را در هر منطقه‌ای به وسیله عناصر و افراد بومی آن منطقه انجام دهیم.

وی اظهار کرد: زیرا اعزام مبلغ از این کشور به کشورهای مختلف صرف نظر از اینکه اصل اجرا با مشکلاتی مواجه بود، اثر گذاری هم با چالش‌هایی مواجه می‌شد، برای اینکه فردی که برای تبلیغ از اینجا به نقطه دیگری می‌رفت آن اشراف کامل بر فرهنگ بومی را نداشت و جریان فرهنگی دینی به طور کامل از پیش قابل انتقال نبود مگر اینکه مدتی آنجا سکونت پیدا می‌کرد و با جریان‌های بومی انس می‌گرفت و فرهنگ بومی را به دست می‌آورد و طبیعی است که بدون تکیه بر فرهنگ دینی این تبلیغ در آن سامان موثر نبود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: خوشبختانه با این برکاتی که از سوی نهاد مقدس جامعة‌المصطفی العالمیه نصیب اسلام و انقلاب شده این مشکل از سر راه برداشته شده است. افراد مستعد و نیروهای دانشمند روشن اندیش با تحصیلات عالیه‌ای که در این نهاد علمی و آموزشی گذرانده‌اند به عنوان یک سرمایه عظیم تبلیغ بین‌الملل در نقاط مختلف، این رسالت را به خوبی انجام می‌دهند و این از فرصت‌های گران قیمتی است که نصیب انقلاب مقدس اسلامی ما در مقام ایفای رسالت زمینه سازی ظهور امام زمان(عج) شده است.

علم‌الهدی اظهار کرد: در واقع مسئله‌ای که در جهت تبلیغ بین‌الملل قابل توجه است، شناخت شگرد شیطانی دشمن و مقابله با این شگرد است. این مهم را باید مورد توجه قرار داد که تبلیغ در شرایط امروز با معیارهای انقلاب اسلامی در هر نقطه‌ای تنها یک حرکت اثباتی در توسعه معارف دین نیست بلکه پیش از اینکه تبلیغ بین‌الملل در هر نقطه‌ای به عنوان یک جریان ایجابی مورد اجرا قرار گیرد یک جریان پدافندی و مبارزاتی است.

وی بیان کرد: در تبلیغ بین‌الملل موضوع این است که اگر بخواهیم با معیارهای انقلابی رسالت تبلیغی را به عنوان عنصر بی‌تفاوت، فردی بی احساس و موجودی که به هیچ وجه بنای تقابلی ندارد و تسلیم شرایط و موقعیت‌هاست انجام دهیم، در این صورت یک مبلغ بین‌المللی در هر نقطه‌ای که دشمنان اسلام به وجود آمدند نمی‌تواند در قالب یک کلمه نامقدسی تحت عنوان تحجر از اسلام تبلیغ کند که در واقع تبلیغ متحجرانه از اسلام نه تنها موثر نیست بلکه برای اسلام مضر هم هست.

امام جمعه مشهد عنوان کرد: لذا نه به عنوان جبهه و چهره مبارزاتی که اصل تبلیغ را کاملاً با اشکال روبه‌رو کند بلکه به عنوان آرمان مبارزاتی و ایده مجاهدت در خط مقابل با دشمنان خدا با این عمق آرمانی و ایده آلی خود باید تبلیغ بین‌المللی را در عرصه‌های مختلفی و شرایط گوناگون اجرا کند وگرنه تبلیغ بدون چاشنی مبارزه، مقابله و مبارزه با دشمنان خدا موثر نخواهد بود.

علم‌الهدی شناخت شگرد دشمن را مقوله مهمی دانست و افزود: امروز، روزی است که در همه جبهه‌ها به برکت انقلاب مقدس اسلامی، دشمن از برخوردهای خشن و سخت نا امید است و نه تنها در تقابل با نظام، انقلاب و با کشور در جنگ‌های سخت، خود را شکست خورده و بی نتیجه احساس می‌کند بلکه در بیشتر جبهه‌هایی که یک طرف آن اسلام قرار دارد دشمن به این نتیجه رسیده است که با جنگ سخت و با سرکوبی جریان‌های دینی نه تنها موفق نمی‌شود بلکه این سرکوبی بیشتر به طرف توسعه اندیشه و مبانی دینی در ملت‌ها و جمعیت‌های مختلف کاملاً مبدل خواهد شد.

وی عنوان کرد: لذا موضوعی که در خط دشمن قرار دارد، جنگ نرم است نه جنگ سخت. در جنگ نرم شگردی که دشمن دارد ارزش سازی است، یعنی جریان‌هایی که در عرصه فکری و آرمانی بر ضد اندیشه‌های اسلامی است و یا به عبارتی جریان‌هایی که مروج منافع استکبار جهانی در دنیاست را به صورت ارزش تبلیغ کرده و پای آن‌ها ایستاده‌اند و طبیعی است که افرادی که بخواهند در جریان تبلیغ بین‌الملل در عرصه تبلیغ دین قرار گیرند وقتی با این موضوع مواجه می‌شوند، ناچار هستند که بی اختیار در حوزه ارزش‌های دست‌ساز دشمن تبلیغ کنند و این یک نقطه‌ای است که بایستی شما بزرگواران به این موضوع توجه لازم داشته باشید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد: بنابراین رسالت اولیه یک مبلغ دینی در حوزه تبلیغ، جو شکنی است. اگر توان جو شکنی برای یک مبلغ دینی وجود نداشته باشد قطعاً در تبلیغ خود ناموفق خواهد بود و در مجاهدات خود نیز کمتر به نتیجه می‌رسد، یعنی ارزش‌های دست‌سازی که دشمن در خط تأمین منابع استکبار ایجاد کرده است را کاملاً نابود کند و در مقابل آن‌ها نیز ایستادگی کند و در جهت انجام فعالیت‌های تبلیغاتی خود نیز سوژه عملیات روانی دشمن نشود.

علم‌الهدی بیان کرد: پس باید در نظر داشت که دشمن در مرحله اول ارزش گذاری می‌کند تا ما را در شرایطی قرار دهد که بر خلاف منافع استکبار و معیارهای فرهنگی غرب در مقابل اسلام، نتوانیم قدمی برداریم و مقابله کنیم. از این‌رو مهم است که ما نیز در مقابل قدرت جو شکنی داشته باشیم.وی نکته مهم دیگر را اطلاع بر فرهنگ بومی دانست و ا

فزود: خوشبختانه المصطفی این نقش را داشته است که مبلغین در عرصه بین‌المللی در هر بلادی از خود از آن بلاد هستند و به همان بلاد هم باز خواهند گشت و طبیعی است که این مشکل را با این کیفیت حل کرده‌ایم و این برکات ارزشمند را در جهت تبلیغ بین‌الملل برای اسلام و مسلمین داریم.

امام جمعه مشهد بیان کرد: امروز مشکلی که هم در عرصه تبلیغ داخلی و هم بین‌المللی داریم جوسازی‌هاست. ما امروز شاهد هستیم که جریان ناهنجاری بی حجابی در مسیر ریشه کن کردن اسلام قرار گرفته است و در حال حاضر این جریان به جایی می‌رسد که در صدد است تا اساس دین را نابود کند و متأسفانه به دلیل جوی که بر جامعه حاکم است آنگونه که باید عناصر تبلیغی ما با این جریان ناهنجاری مبارزه نمی‌کند.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: در بسیاری از مسائل این موضوع وجود دارد که در برخی از موقعیت‌ها یک ناهنجاری لزوم یک پدافند فرهنگی ضرورت یک حرکت مبارزاتی با یک انحراف فکری در جامعه لازم است در عرصه تبلیغ به هیچ وجه مورد توجه قرار نمی‌گیرد، چرا که افراد محو جو هستند و این فضاسازی‌ها اجازه نمی‌دهد که به تبلیغ دین بپردازند.

انتهای پیام
captcha