امنیت یک اسطوره برای همه جوامع است
کد خبر: 4058332
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳

امنیت یک اسطوره برای همه جوامع است

فرمانده هنگ مرزی و مرزبانی درجه یک تایباد گفت: امنیت یک اسطوره برای همه جوامع است و مرزبانان جمهوری اسلامی ایران به فرمان فرماندهی کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) و با یک هم‌افزایی بسیار زیبا با همه دستگاه‌های امنیتی در منطقه جهت برقراری امنیت در مرزهای کشور به‌صورت‌ شبانه‌روز تلاش می‌کنند.

امنیت یک اسطوره برای همه جوامع استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سرهنگ محمد چراغ، فرمانده هنگ مرزی و مرزبانی درجه یک تایباد، امروز، 30 اردیبهشت‌ماه، در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان تایباد در مسجد جامع امام جعفر صادق(ع)، اظهار کرد: وحدت مرزبانان و مرزنشینان عامل اصلی ایجاد امنیت مطلق در مرزهای شرقی خراسان رضوی است و این موهبت الهی با تلاش شبانه‌روزی نیروهای مرزبانی مستقر در مرزهای استان و همکاری مرزنشینان مداوم خواهد بود.

وی افزود: ایجاد امنیت پایدار در مرز مشترک با کشور ناامن افغانستان برگرفته از تعامل مرزنشینان با مرزبانان و همکاری و مشارکت کلیه دستگاه‌های امنیتی و دستگاه‌های نظامی مستقر در منطقه مانند ارتش، نیروی انتظامی، سپاه، و قرارگاه شهید قاجاریان است.

چراغ بیان کرد: مأموران نظامی، انتظامی و امنیتی به فضل الهی خواهند توانست از همه چیزهایی که دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر آن استوار شده پاسداری کنند. برقراری امنیت که در اوج آن اقتدار و عزت و سربلندی نظام است بسیار حائز اهمیت بوده و در اولویت اجرایی دستگاه‌های امنیتی قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به خدمات مرزبانان این فرماندهی، گفت: طی یک سال گذشته دستگیری متجاوزان مرزی، جلوگیری از خروج غیرقانونی سوخت، کشف مواد مخدر و ممانعت از خروج کالاهای اساسی از مرز کشور در دستور مرزبانی قرار داشته و به احدی اجازه تخلف در مرز مشترک ایران و افغانستان داده نشده و با قاچاقچیان و متخلفان برابر قانون برخورد شده است.

فرمانده هنگ مرزی تایباد گفت: مرز مشترک بین استان خراسان رضوی و افغانستان به‌دليل ويژگی‌های جغرافيايی و وضعيت خاص سياسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مرزنشينان، همواره از پرحادثه‌ترين مرزهای مشترک ايران با کشورهای همسايه است. اين منطقه به دليل گستردگی برای گذر اشرار، قاچاق کالا و انسان و کاروان های مواد مخدر فرصت جولان دادن برای افراد سودجو بوده؛ اما مرزبانان هنگ مرزی تایباد اجازه کوچکترین تحرکی به قاچاقچیان و سوداگران مرگ در این نقطه نداده‌اند.

وی تصریح کرد: بُعد امنیت اقتصادی و امنیت معیشت نسبت به سایر ابعاد در سطح بالاتری قرار دارند. همچنین ارتباط معناداری بین نقش مرز و امنیت مناطق مرزی و ارتباط مستقیمی بین اشتغال و توسعه اقتصادی در مناطق مرزی وجود دارد.

چراغ تأکید کرد: این فرماندهی علاوه بر مأموريت‌های محوله مرزی، در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و معنوی برای کارکنان و خانواده پرسنل شامل برگزاری کلاس‌های قرآن، مسابقات قرآن، کلاس‌های مشاوره خانواده و کلاس‌های آموزشی اقداماتی انجام داده است.

هنگ مرزی تایباد بیش از ۱۸۰ شهید مرزی را تقدیم نظام کرده و مرزبانان این فرماندهی با درایت و هوشیاری کامل از حدود ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک بین ایران و افغانستان حفاظت و صیانت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha