کد خبر: 4324585
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۴ - ۱۴:۴۴
مدیر امور زائرین بنیاد کرامت آستان قدس رضوی مطرح کرد

نشان مشهدالرضا(ع)؛ ابزاری برای فرهنگ‌سازی و تقدیر از خادمان زائران

محمد معالی با بیان اینکه نشان مشهدالرضا(ع) با هدف شناسایی خدمات اثرگذار در حوزه زیارت طراحی شده است، گفت: این نشان علاوه بر نقش فرهنگ‌ساز و جریان‌ساز، بستری برای تقدیر از خادمان بی‌ادعا و الگوسازی از تجربه‌های موفق خدمت به زائران فراهم می‌کند.

نشان مشهدالرضا(ع)

محمد معالی، مدیر امور زائرین بنیاد کرامت آستان قدس رضوی و عضو کارگروه زیارت و خدمات زائر نشان مشهدالرضا(ع)، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی، اظهار کرد: نشان‌ مشهدالرضا(ع) دو کارکرد اصلی دارد که نخست فرهنگ‌سازی و جریان‌سازی بوده و دوم قدردانی از کسانی که سال‌ها بدون چشم‌داشت در مسیر خدمت به زائران تلاش کرده‌اند، است.

وی ادامه داد: وقتی فعالان حوزه زیارت، فعالیت افرادی با اثرگذاری بالا در این حوزه را ببینند، این موضوع خود مشوقی برای ادامه فعالیت‌ها خواهد بود و تقدیر از برگزیدگان نیز الگوی تشویقی برای دیگران ایجاد می‌کند. برگزیدگان این نشان، نمونه‌هایی عملی از خدمات موفق هستند و تجربه‌ها و مدل‌های اجرایی آن‌ها می‌تواند به‌صورت علمی پیاده‌سازی شده و به دیگران آموزش داده شود.

مدیر امور زائرین بنیاد کرامت آستان قدس رضوی بیان کرد: بزرگ‌ترین چالش در ارزیابی خدمات، سنجش دقیق و عینی فعالیت‌هاست؛ چراکه هر خدمت ویژگی‌های خاص خود را دارد. به همین منظور، شاخص‌های مشخصی در کارگروه تعریف شده و فعالیت‌ها با دقت بررسی می‌شوند تا اطمینان حاصل شود برگزیدگان، واقعاً نمونه‌های اثرگذار هستند.

معالی با بیان اینکه مشهد به علت حضور حرم مطهر امام رضا(ع)، ظرفیت بی‌نظیری برای فرهنگ‌سازی و توسعه معارف اهل‌بیت(ع) دارد، افزود: نشان مشهد می‌تواند انگیزه‌بخش فعالان باشد، تجربه‌های موفق را معرفی کند و بستری برای ارتقای کیفیت خدمات زائران فراهم آورد. فرصت‌هایی که با این پروژه، به‌ویژه در حوزه جریان‌سازی، آموزش و بهبود خدمات ایجاد شده است، بسیار ارزشمند هستند.

انتهای پیام
خبرنگار:
زهرا حسینیان
captcha