خدمت به مردم هدف دولت در اصلاح ارز ترجیحی
کد خبر: 4058363
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳
امام جمعه گرگان بیان کرد:

خدمت به مردم هدف دولت در اصلاح ارز ترجیحی

امام جمعه گرگان با بیان‌اینکه هدف دولت در اصلاح ارز ترجیحی خدمت به مردم است، تصریح کرد: اصلاح ارز ترجیحی به نفع مردم است البته دولت باید در این زمینه نظارت خود را بیشتر کرده و نگذارد به اقشار ضعیف جامعه فشار بیاید.

آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان

به گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان در خطبه‌های نماز جمعه به روایتی از امام علی(ع) که می‌فرماید نبودن ۵ چیز جامعه را فساد میکند اشاره کرد و   گفت: جهل بی دانشی و بی عقلی، حرص در دنیا، ریا در عمل، خود رای بودن در هر کاری اگر در هر انسانی باشد باعث می‌شود آن جامعه فاسد شده و آباد نمی‌شود، لذا اگر جامعه‌ای می‌خواهد رشد و توسعه پیدا کند باید زمینه‌های فساد را از خود دور کند.

امام جمعه گرگان در ادامه بیان کرد: از جمله مواردی که باعث ابهامات بیشتر مردم شده است اقدامات دولت سیزدهم در برداشتن ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی است این تصمیم دولت مساله‌ای بود که تمام اقتصاد دان‌ها نظرشان در برداشتن ارز ترجیحی بود اما آنان که مخالفت در این زمینه داشتند زمان آن را مناسب نمی‌دانستند، در حالی که همه بر اصلاح ارز ترجیحی توافق داشتند.

امام جمعه گرگان با بیان‌اینکه اصلاح ارز ترجیحی به نفع مردم است، تصریح کرد: عده‌ای ارز ترجیحی را می‌گرفتند و به جای وارد کردن کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، یا در جای دیگر خرج می‌کردند یا پس از وارد کردن با ارز ترجیحی، با قیمت ارز واقعی به فروش می‌رساندند.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان‌اینکه دولت برای جلوگیری از فساد و واردات کالاها به کشورهای دیگر ارز ترجیحی را حذف و یارانه را مستقیم به مصرف کنندگان داد، افزود: البته در این مسیر نیاز است دولت جلوی عده‌ای سودجو را که سایر کالاها را به بهانه‌های واهی گران کردند را بگیرد و نگذارد فشار این گرانی‌ها به طبقات پایین و مستضعف جامعه فشار وارد شده و نظارت خود را بیشتر کند.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان‌اینکه معاندین نظام همیشه درصدد برهم زدن نظام هستند، افزود: این افراد روزی با گرفتن ارز ترجیحی سرو صدا راه می‌انداختند و در حال حاضر با حذف ارز ترجیحی به نوعی دیگر مخالفت می‌کنند اینها صلاح مردم را نمی‌خواهند و هدفشان جدایی بین مردم و نظام است.

امام جمعه گرگان به سالروز فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند ما خرمشهرهای دیگری در زمینه علمی، فناوری، هوافضا، نظامی و دفاعی و موارد دیگر داریم که باید به دست جوانان امروز فتح شود.

امام جمعه گرگان به اولین کنگره شهدای روحانی در قم اشاره کرد و گفت: نقش آحاد جامعه به ویژه روحانیت در عرصه‌های مختلف از جمله ترویج و گسترش اسلام از گذشته تا امروز ستودنی است به طوری که از چهار هزار شهید روحانی ۷۷ شهید روحانی متعلق به استان است که در این کنگره از خدمات آنها تجلیل می‌شود.

امام جمعه گرگان در ادامه به ۲۹ اردیبهشت روز بزرگداشت مختوم‌قلی فراغی اشاره کرد و گفت: این شاعر اهل‌سنت، جدا از بحث شعر مومن راستین، علاقمند به وحدت اسلامی، عارف و وطن‌دوست بود.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان‌اینکه مختوم‌قلی علاقه‌مند به خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) بود، تصریح کرد: در اشعار این شاعر نام‌ آور از امام امیرالمومنین(ع) تا امام زمان(عج) و حتی حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) نام‌ برده شده و به نوعی از آنها شفاعت طلبیده شده باید از این چنین شخصیت‌ها تجلیل و به جوانان و نسل نو معرفی شود.

انتهای پیام
captcha