۸۰ درصد کسب و کار‌های صنایع‌دستی کاشمر ویژه بانوان است
کد خبر: 4058524
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹

۸۰ درصد کسب و کار‌های صنایع‌دستی کاشمر ویژه بانوان است

رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع‌دستی کاشمر گفت: ۸۰ درصد از کسب و کار‌های صنایع‌دستی در کاشمر ویژه بانوان است.

مراسم افتتاح نمایشگاه دائمی دست‌سازه‌های بانوان کاشمر رضا یوسفی، رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع‌دستی کاشمر در مراسم افتتاح نمایشگاه دائمی دست‌سازه‌های بانوان این شهرستان که امروز، 31 اردیبهشت در محل پارک بانوان افتتاح شد، اظهار کرد: این نمایشگاه همزمان با هفته میراث فرهنگی و صنایع‌دستی و توسط 23 گروه از بانوان فعال در صنایع‌دستی افتتاح شد. نمایشگاه در فضای 300 مترمربعی با کمک شهرداری کاشمر با هدف آموزش، ترویج و تولید صنایع‌دستی ویژه بانوان راه‌اندازی شده است.

یوسفی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در شهرستان کاشمر 800 نفر از بانوان در 100رشته صنایع‌دستی فعال هستند، گفت: در شهرستان کاشمر 80 درصد کسب و کارهای صنایع‌دستی مربوط به بانوان است و با توجه به مکان اختصاصی پارک بانوان امیدواریم توجه به آموزش و خرید صنایع‌دستی در سبد خانوارها قرار گیرد.

رئیس اداره میراث و صنایع‌دستی کاشمر با بیان اینکه اداره‌ها می‌توانند با تأمین هدایای خود از دست‌سازه‌های هنرمندان به خوبی از این صنایع حمایت کنند، گفت: با حمایت از دست‌سازه‌‎های صنایع‌دستی می‌توانیم در ترویج و معرفی فرهنگ و آیین‌ها موفق باشیم.

وی اعلام کرد: سال گذشته برای حمایت از صنایع‌دستی و مشاغل خانگی یک میلیارد و 172 میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان شهرستان کاشمر و کوهسرخ پرداخت شد که از این مقدار 870 میلیون تومان مربوط به شهرستان کاشمر بود.

یوسفی همچنین با بیان اینکه رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در شهرستان کوهسرخ فعال هستند که البته باید برای معرفی و ترویج آموزش این صنایع تلاش کنیم، گفت: پارچه‌بافی، فرت بافی، گلیم‌بافی، پلاس و لته‌بافی از مهم‌ترین صنایع‌دستی شهرستان کوهسرخ هستند.

انتهای پیام
captcha