البرز آماده جشن‌های دهه کرامت می‌شود
کد خبر: 4060531
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷

البرز آماده جشن‌های دهه کرامت می‌شود

350 ویژه‌برنامه به مناسبت دهه کرامت با محوریت مشارکت مردمی در استان البرز برگزار می‌شود.

 جشن‌های دهه کرامت

به گزارش ایکنا از البرز، حمزه قزلباش، دبیر ستاد دهه کرامت و جشن‌های زیر سایه خورشید استان البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز، هشتم خرداد در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برگزار شد، گفت: تا قبل از شیوع ویروس کرونا برنامه‌های زیر سایه خورشید در دهه کرامت با استقبال ملی و بین‌المللی روبرو بود و تا 25 کشور جهان در این جشن‌ها مشارکت می‌کردند.

وی افزود: به غیر از برنامه‌های کانون‌های خدمت رضوی، 11 برنامه محوری به همت کانون‌های مرکزی اجرا می‌شود و در این ایام برخی از خادمیارن با پوشش خادمیاری در نمازهای جمعه سراسر استان حضور دارند و دبیران و مسئولان کانون‌ها به‌عنوان سخنران پیش از خطبه به معرفی کانون‌های خدمت رضوی پرداخته و در قالب میزهای خدمت به مخاطبان خدماتی ارائه می‌شود.

قزلباش با بیان اینکه خادمان امام رضا(ع) از روز اول دهه کرامت در استان حضور پیدا می‌کنند، ادامه داد: روز اول با حضور جمعی از خادمیارن در دفتر امام‌جمعه کرج این برنامه‌ها آغاز شده و خادمان حضرت در قالب دو کاروان در شهرهای استان حضور می‌یابند.

دبیر ستاد دهه کرامت و جشن‌های زیر سایه خورشید با توضیح اینکه 350 برنامه در دهه کرامت پیش‌بینی شده است، افزود: امسال میزبانان برنامه‌ها با ثبت درخواست خود در سامانه «شجر» آماده پذیرایی از مهمانان و خادمان حضرت رضا(ع) هستند و این مراسم در هیئت‌ها، بیمارستان‌ها و زندان‌ها و یا مراسم اقشار مختلف جامعه برگزار می‌شود.

این مسئول با تأکید بر اینکه امام رضا(ع) متعلق به همه مردم با هر گرایش و دیدگاهی است، گفت: هدف از حضور کاروان‌های زیر سایه خورشید در اماکن عمومی بهره‎‌ بردن تمام مردم از سیره رضوی و زیارت از راه دور است.

قزلباش مراسم جشن روز 19 خرداد در امامزاده محمد(ع) کرج را از بزرگ‌ترین این مراسم معرفی کرد و گفت: هزاران نفر در جشن بزرگ امام رضا(ع) در جوار گلزار شهدای این امامزاده از اقشار مختلف مردم حضور می‌یابند.

این مسئول با دعوت از افراد و یا گروه‌هایی که مایل به میزبانی از کاروان زیر سایه خورشید هستند، بیان کرد: برای روزهای 14 و 15 خرداد هنوز برنامه‌ای در نظر گرفته نشده و علاقه‌مندان به میزبانی می‌توانند با ثبت درخواست خود در سامانه شجر میزبان مهمانان و خادمان حضرت رضا(ع) شوند.

در پایان ابوالفضل مهرابی‌پور، مسئول کانون تخصصی خبر و رسانه ضمن دعوت از اهالی رسانه برای خدمت رسانه‌ای در حوزه ترویج سیره رضوی، اظهار کرد: اهالی رسانه در صورت تمایل می‌توانند در نذر رسانه‌ای و در قالب نویاوران رضوی عضو این کانون شوند و در طول سال با ارائه خدمات رسانه‌ای از برکات معنوی خادمی خود برای آستان مقدس امام رضا(ع) بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha