خلاءهای موجود در حوزه آسیب‌های اجتماعی برطرف شود
کد خبر: 4060599
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶

خلاءهای موجود در حوزه آسیب‌های اجتماعی برطرف شود

سرپرست فرمانداری سنندج گفت: همه دستگاه‌های اجرایی و سمن‌های استان در مورد آسیب‌های اجتماعی زحمات زیادی را متقبل می‌شوند اما کارهای انجام نشده زیادی هم وجود دارد که باید آن خلاءها هم برطرف شود.

حسن عسکری، سرپرست فرمانداری سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، حسن عسکری، سرپرست فرمانداری سنندج امروز، هشتم خردادماه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان سنندج اظهار کرد: مبارزه با مواد مخدر یکی از موارد مهم کشور است که منشاء بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، بیکاری و سرقت است.

وی افزود: گرایش به سمت استفاده از مواد مخدر مشکلات عدیده دیگری را هم پیش می‌آورد لذا همه باید در خصوص پیشگیری و مقابله با این پدیده خانمانسوز احساس تکلیف کنند.

سرپرست فرمانداری سنندج بیان کرد: همه دستگاه‌های ذیربط و سمن‌های مرتبط در این خصوص زحمات زیادی را متقبل می‌شوند اما کارهای انجام نشده زیادی هم وجود دارد که باید آن خلاءها هم برطرف شود.

وی اهمیت پیشگیری از گرایش به سمت اعتیاد را یادآوری کرد و گفت: عنوان «پیشگیری مقدم بر درمان است» بیانگر اهمیت پیشگیری است که توجه بیشتر به مقوله آموزش در این زمینه بسیار کارساز خواهد بود و آموزش‌و‌پرورش در این مورد مؤثر است.

عسکری برگزاری کارگاه‌های آموزشی در راستای آگاه‌سازی مردم، به ویژه جوانان را مورد تأکید قرار داد و استفاده از ظرفیت سمن‌ها برای تحقق این مهم را خواستار شد.

وی در ادامه اظهار کرد: در طرح کرامت بسیج و سپاه اقدامات زیادی برای مبارزه با اعتیاد و پاک کردن معتادان انجام شده است که می‌توان برای اثرگذاری بیشتر هم‌افزایی ایجاد شود.

سرپرست فرمانداری سنندج تاکید کرد: کمیته‌های زیرمجموعه ستاد مبارزه با مواد مخدر فعال شوند ضمن اینکه نظارت بر فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد نیز بیشتر شود چرا که هدف از نگه داشتن معتاد در کمپ پاک کردن آن است.

وی به کمبود ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد در سنندج اشاره کرد و خواستار افزایش این کمپ‌ها برای ساماندهی معتادان متجاهر شد.

عسکری گفت: با ادارات سهل‌انگار و کم کار در ایفای نقش آنها در مبارزه با مواد مخدر و مسائل مربوط به پیشگیری از اعتیاد برخورد می‌شود.

وی یادآور شد: رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی مسئولیت و نقش مهمی دارند لذا باید در زمینه آسیب‌های اجتماعی و به صورت خاص به موضوع اعتیاد ورود کنند.

انتهای پیام
captcha