اعزام ۴ کاروان از زنجان به حج تمتع امسال
کد خبر: 4060637
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳

اعزام ۴ کاروان از زنجان به حج تمتع امسال

مدیر حج و زیارت استان زنجان گفت: امسال ۵۱۳ زائر از این استان در قالب ۴ کاروان برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی مشرف می‌شوند.

حج تمتع

ابراهیم احدی، مدیر حج و زیارت استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: زائران زنجانی حج تمتع سال‌جاری در قالب ۴ کاروان با ظرفیت‌های متفاوت، ۸۵ نفر،‌ ۱۱۵ نفر، ۱۳۵ نفر و ۱۶۰ نفر از نیمه دوم خردادماه به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی افزود: امسال با توجه به شرایط اعلامی از سوی کشور عربستان، زائران با سن زیر ۶۵ سال به حج تمتع مشرف می‌شوند و لازمه تکمیل ثبت‌نام و انتخاب کاروان برای شرکت در حج هم تکمیل سه دز واکسن است.

مدیر حج و زیارت زنجان ادامه داد: برخی از زائران حج استان قبلا واکسن برکت را تزریق کردند و این واکسن در سبد واکسن عربستان نیست، ضروری است این عزیزان در فرصت باقی‌مانده ۲ دوز واکسن سینوفارم یا آسترازنکا را که در ایران موجود است تزریق کنند و در خصوص مراکز تزریق این نوع از واکسن‌ها با دانشگاه علوم پزشکی استان هماهنگی‌های لازم بعمل آمده است.

احدی در ادامه افزود: ظرفیت ثبت‌نام کاروان‌های استان تکمیل شده و هم‌اکنون برنامه کلاس‌های آموزشی و جلسات توجیهی در شهرستان‌های زنجان، ابهر و خدابنده به‌صورت مستمر برگزار می‌شود و تمهیدات فرهنگی زائرین برای اجرای حج تمتع به شکل مطلوب توسط مدیران کاروان فراهم است.

وی با اشاره به اهمیت سلامت زائران برای اعزام به حج، ادامه داد: معاینات پزشکی زائران استان در حج تمتع سال‌جاری نیز با بهره‌مندی از پزشک معرفی شده توسط مرکز پزشکی حج در حال انجام و با سرعت پیش می‌رود.

وی افزود: مدت سفر حج امسال بین ۲۵ تا ۳۰ روز است و همه کاروان‌های اعزامی استان به حج تمتع سال‌جاری، مدینه قبل هستند.

انتهای پیام
captcha